نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 14:46

اردبیل حائز شرایط برای شهر جهانی صنایع دستی است

اردبیل- رئیس شورای جهانی صنایع دستی گفت: اردبیل حائز شرایط برای معرفی شهر جهانی صنایع دستی است.

سعد القدومی در حاشیه افتتاح موزه صنایع دستی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از وقتی وارد شهر اردبیل شدم با فضای زیبا و میهمان نوازی اردبیلی‌ها روبه رو شده و این شهر را شهر متنوع در ابعاد گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مشاهده کرده ام.

وی تصریح کرد: تا جایی که در محدوده اختیارات شورای جهانی صنایع دستی قرار دارد، تلاش خواهیم کرد تا صنایع دستی متنوع استان اردبیل را در عرصه جهانی معرفی کنیم.

رئیس شورای جهانی صنایع دستی در مورد قابلیت اردبیل به عنوان شهر جهانی صنایع دستی گفت: از شهرهایی که در این زمینه کاندیدا شده اند اردبیل ظرفیت بهتر و شایسته‌تری دارد و امیدواریم شهر اردبیل که حائز شرایط است، به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی شود.

سعدالقدومی به بازدید از موزه صنایع دستی اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: قابلیتی که در این موزه مشاهده کردیم قابلیت‌های ارزشمندی است که دسترنج هنرمندان صنایع دستی است و قطعاً در این حوزه باید مساعدت‌های لازم انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سطح جهانی کشور ایران و شهرهای مختلف آن دارای توانمندی بیشماری در حوزه صنایع دستی است و ما در سفر به اردبیل سعی می‌کنیم تا گزارش و ارزیابی خود را از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اردبیل بیان کرده تا در رقابت با سایر شهرها بتوانیم اردبیل را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی کنیم.

سعدالقدومی اضافه کرد: در این استان هنرمندان و علاقه مندان بیشماری در حوزه صنایع دستی مشاهده کردیم که به رغم برخی حمایت‌های مالی سعی شده تا هنرمندان با انگیزه و رغبت بیشتر در این حوزه حضور پیدا کنند.

رئیس شورای جهانی صنایع دستی بیان کرد: هیئت ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی گزارش خود را در مورد توانمندی‌ها و قابلیت‌های هنرمندان این استان تهیه کرده و در آینده نزدیک تأیید نهایی را در زمینه شهرهای جهانی صنایع دستی شاهد خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280319

مهمترین اخبار ایران و جهان: