نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 22:37

رایزنی مسکو و پکن درباره موضوعات دفاع موشکی

وزارت خارجه روسیه خبر داد که روز سه‌شنبه مسکو و پکن رایزنی‌هایی درباره موضوعات دفاع موشکی انجام داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که مسکو و پکن رایزنی‌هایی درباره موضوعات دفاع موشکی انجام داده‌اند.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: «روز سه‌شنبه، 27 ژوئن، رایزنی‌های منظمی در مسکو میان وزارتخانه‌های روسیه و چین درباره دفاع موشکی انجام شده و دیدگاه‌ها درباره موضوعات مختلف در ابعاد بین‌المللی و منطقه‌ای تبادل شد».

در این بیانیه آمده است: «تمرکز بر برگزاری چنین رایزنی‌هایی به صورت منظم در آینده نزدیک مورد تاکید قرار گرفته است».

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که روسیه از روابط خود با چین اطمینان داشته و مواضع دو کشور در خصوص موضوعات نوین جهانی، بسیار نزدیک به یکدیگر است.

همکاریهای نظامی چین و روسیه و ایران طی سالهای اخیر به طور روز افزون در حال افزایش است به طوریکه تحلیلگران آمریکایی آن را مایه نگرانی ایالات متحده خوانده‌اند.

«آندرا کندال تایلور»، از اعضای ارشد اندیشکده «مرکز امنیت آمریکای جدید» اخیرا گفته: «این قدرت‌ها هر سه به دنبال تضعیف ایالات متحده و شکل‌دهی مجدد به نظم بین‌المللی هستند.»

براساس گزارش ایپاک تایمز، روسیه و چین اقدام به امضای یک «شراکت بدون محدودیت» کرده‌اند که همکاری‌های نظامی راهبردی را نیز شامل می‌شود. پکن بیشتری تلاش‌ها را برای کمک به اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌های کشورهای غربی کرده است. در همین حال، روسیه و ایران هم اقدام به امضای توافقنامه‌های دفاعی جدید کرده‌اند. مضاف بر این، توافق‌های میان ایران و چین نیز افزایش پیدا کرده است. 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1314019

مهمترین اخبار ایران و جهان: