نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 09:55

۹ هزار و ۴۸۲ تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی خرید تضمینی شد

بیرجند--مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۹ هزار و ۴۸۲ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

سید حسن رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اینکه خرید تضمینی گندم در راستای حمایت از کشاورزان انجام می‌شود، اظهار کرد: خرید گندم تضمینی توسط مراکز تعاون روستایی خراسان جنوبی ۵۷ درصد افزایش داشته است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح خرید تضمینی گندم در استان از ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز شده است، افزود: این برنامه تا پایان فصل برداشت گندم در استان ادامه خواهد داشت.

رضوی افزود: تاکنون ۹ هزار و ۴۸۲ تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شده است و ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سال گذشته در همین بازه زمانی ۶ هزار و ۵۰ تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود است، گفت: مقایسه آمار خرید گندم نشان از رشد ۵۷ درصدی خرید گندم در استان دارد.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی اظهار کرد: در خراسان جنوبی حدود ۵۰ نفر در اجرای طرح خرید تضمینی گندم در قالب ۱۵ مرکز فعال در این زمینه با تعاون روستایی همکاری دارند.

رضوی افزود: پیش‌بینی ما بر این است تا پایان اجرای این طرح بیش از ۱۲ هزار تن گندم از کشاورزان به‌صورت تضمینی خریداری شود.

رضوی یادآور شد: بیشتر شرکت‌های تعاونی تولید گندم با استفاده از کمباین‌های خودشان و برداشت این محصول استراتژیک را انجام می‌دهند.

وی گفت: تحویل گندم مستقیم و بدون واسطه، تحویل گندم در نزدیک ترین محل به مزرعه کشاورزان و تضمین پرداخت وجه گندم کشاورزان ازجمله این مزایای خرید گندم به صورت تضمینی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1314363

مهمترین اخبار ایران و جهان: