نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 11:34

کرملین: اوکراین تا حد زیادی خلع سلاح شده است

سخنگوی کرملین می‌گوید که استفاده کی‌یف از سلاح‌های «خودش» کمتر و کمتر شده و این نشان می‌دهد که هدف اولیه مسکو مبنی بر خلع سلاح اوکراین تا اندازه زیادی برآورده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاح کرملین با اشاره به کاهش استفاده رژیم کی‌یف از تسلیحاتی که در اختیار دارد، بدان معناست که مسکو تا حد زیادی به یکی از اهداف اولیه‌ آغاز عملیات نظامی در اوکراین یعنی خلع سلاح این کشور، دست پیدا کرده است.

پسکوف دراین‌باره گفت: در واقع، وقتی که عملیات نظامی(روسیه) شروع شد، اوکراین به شدت نظامی و مسلح بود. و همانطور که ولادیمیر پوتین دیروز گفت، یکی از اهداف خله سلاح اوکراین بود.

وی افزود: این هدف عملا تا حد زیادی محقق شده و اوکراین هر روز کمتر و کمتر از تسلیحات خودش استفاده کرده و بیشتر و بیشتر به تسلیحات ارسالی از کشورهای غربی متوسل می‌شود.

سخنگوی کرملین همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به توسعه روابط روسیه با کشورهای عرب و به ویژه خلیج فارس از جمله حوزه انرژی اشاره و تاکید کرد: مسکو در تلاش برای حصول اطمینان از قیمت‌های عادلانه انرژی به ویژه نفت، همچنان به همکاری با بسیاری از کشورهای جهان عرب، در وهله اول کشورهای خلیج فارس، ادامه خواهیم داد. درباره قالب اوپک‌پلاس صحبت می‌کنم و همگی از نحوه توسعه روابط بسیار رضایت داریم و همچنان به این کار ادامه خواهیم داد.

وی همچنین تاکید کرد که «جهان از غرب به مراتب بزرگ‌تر و ثروتمندتر است. عمده تولید ناخالص داخلی جهان هم‌اکنون، نه در غرب بلکه در سایر کشورهای جهان تولید می‌شود و روند توسعه این کشورها به مراتب پویاتر از کشورهای غربی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1292219

مهمترین اخبار ایران و جهان: