نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 00:05

قنبرزاده: دیپلماسی ورزش بین ایران و عربستان فعال شده است

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال به تفاهم ایران و عربستان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، منصور قنبرزاده درمورد اینکه ظاهرا موافقت شده سقف بودجه باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از ۳۲۵ میلیارد تا ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد، اظهار داشت: این خبر در برخی رسانه‌ها با ابهام منتشر شده است‌. در دستورالعملی که از قبل آمده قید شده برای تیم‌های اول تا چهارم لیگ برتر و تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان شرکت می‌کنند، سقف قرارداد ۳۲۵ میلیارد تومان است. اصل قراردادها این مبلغ است و می‌توانند حداکثر تا ۲۰ درصد هم آپشن تحت عنوان پاداش داشته باشند‌. با همین ۲۰ درصد این مبلغ نزدیک ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

وی افزود: از اول هم دستورالعمل همین بوده است. برای تیم‌های غیرآسیایی و پایین‌تر از رتبه چهارم، سقف قرارداد ۲۵۰ میلیارد تومان است. آنها هم می توانند تا سقف ۲۰ درصد پاداش بدهند‌. 

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال عنوان کرد: پیش از این سقف آپشن مشخص نبود‌. مثلا قرارداد ۱۰ میلیاردی با آپشن ۲۱ میلیارد تومان می‌شد. عرف نیست که پاداش از اصل قراردادها بیشتر باشد. اینجا آمده و گفته‌اند قرارداد مشخص و حداکثر پاداش هم ۲۰ درصد بیش از اصل قرارداد است. 

قنبرزاده درمورد پاداش عجیب رضایت مدیرعامل که سبب ایراد گرفتن سازمان بازرسی هم شده است و مگر مدرسه است که هرگس با انضباط‌تر باشد، پاداش بگیرد، توضیح داد: این مسائل آسیب‌شناسی شد و خوشبختانه این موارد تا اندازه خیلی خویی قانونمند شد. باید براساس عملکرد، مقام تیم، دقایق بازی مثل اینکه یک بازیکن ۸۰ درصد و دیگری ۵ درصد مسابقات را بازی می‌کند، پاداش داد‌‌. حداکثر باید ۲۰ درصد اصل قرارداد پاداش داد نه حداقل‌. 

وی درخصوص اینکه ظاهرا قرار است با توجه به بهبود روابط با عربستان سعودی هفته آینده تفاهم‌نامه‌ای بین فدراسیون ۲ کشور امضا می‌شود و مطابق آن تیم‌های ۲ کشور در زمین خودشان بازی کنند و دیگر دیدار نمایندگان ایران و عربستان در زمین ثالث برگزار نشود، گفت: با توجه به شرایط جدیدی که در مباحث سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در سطوح بالا ایجاد و سفارت‌خانه ۲ کشور  در ایران و عربستان بازگشایی شده است، خوشحالیم دیپلماسی ورزش هم فعال شده و به احتمال بسیار زیاد بازی نمایندگان ایران و عربستان در کشور خودشان برگزار می‌شود‌. از حدود ۸ سال قبل این ارتباط قطع شده اما تاج در این مورد تلاش زیادی می‌کند تا این موضوع برطرف شود‌.

ادامه دارد...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1312019

مهمترین اخبار ایران و جهان: