نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 08:54

ابنیه فنی جاده‌های سمنان شناسنامه‌دار شدند

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از پایان تهیه شناسنامه ابنیه فنی موجود در سه شهرستان استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، وحید صداقت، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، از پایان تهیه شناسنامه ابنیه فنی موجود در سه شهرستان استان سمنان خبر داد و افزود: تهیه شناسنامه ابنیه فنی موجود در شهرستان‌های مهدی‌شهر،سمنان و سرخه به اتمام رسید.

صداقت اظهار کرد: بر اساس طرح ابلاغی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، شناسنامه پل‌های موجود در محورهای استان با همکاری پرسنل خدوم ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های استان تهیه و اطلاعات مربوط به این ابنیه‌ها در سیستم ثبت شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را مشخص‌سازی نواقص احتمالی و خرابی‌ها، تعمیرات ضروری و بررسی و پایش وضعیت سازه‌ای پل‌ها و آسیب‌های وارده در اثر سیلاب و برنامه‌ریزی برای رفع نواقص بیان کرد.

صداقت با بیان اینکه تهیه این شناسنامه‌ها مراحل مختلفی دارد، عنوان کرد: کارشناسان با استفاده از نرم‌افزار موجود از پل و ابنیه‌ها عکس‌برداری و بعد از ثبت اطلاعات در سامانه برنامه‌ریزی لازم برای نگهداری و شناسایی بهتر معایب را انجام می‌دهند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان بیان کرد: بر اساس تحلیل‌های انجام‌شده، اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی برای مرمت و بازسازی ابنیه فنی بر اساس میزان آسیب‌ها و ریسک‌پذیری پل‌ها انجام می‌گیرد.

وی اظهار کرد: به غیر از شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی‌شهر که تهیه شناسنامه ابنیه فنی آنها به اتمام رسیده، پل‌ها و ابنیه‌های فنی مابقی شهرستان‌ها نیز ۷۰ درصد برداشت شده است و در ماه‌های آینده تمام پل‌های استان سمنان اعم از راه‌های روستایی، اصلی، بزرگراهی و ... دارای شناسنامه می‌شوند.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1312319

مهمترین اخبار ایران و جهان: