نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 07:05

بهره‌برداری از ۶۵ واحد سردخانه در همدان

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی همدان از طرح‌های نو و اثرگذار در حال اجرا و یا در دست پیگیری صنایع تبدیلی خبر داد و گفت: بهره‌برداری از ۶۵ واحد سردخانه با ظرفیت ۲۶۶ هزار تن و اشتغالزایی برای ۶۵۹ نفر در دست اجراست.

حسن محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به طرح‌های نو و اثرگذار در حال اجرا و یا در دست پیگیری صنایع تبدیلی استان اظهار کرد: پیگیری بهره‌برداری از یک فقره واحد فرآوری سیب‌زمینی در شهرستان بهار با پیش‌بینی اشتغالزایی برای ۱۱۰ نفر و سرمایه‌گذار ۳۵۰ میلیارد تومانی و جذب ۶۰ هزار تن سیب زمینی و تولید ۳۰ هزار تن فرنچ فرایز در سال یکی از طرح‌های مهم است.

وی گفت: پیگیری بهره‌برداری از یک فقره دیگر فرآوری سیب زمینی در شهرستان بهار با اشتغال ۱۱۰ نفره و سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومان و جذب ۸۸ هزار و ۷۰۰ تن سیب زمینی و تولید ۲۷ هزار و ۹۴۰ تن فرنچ فرایزوپوه در سال از اقدامات تاثیرگذار است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان همدان افزود: بهره‌برداری از کشتارگاه دام تویسرکان با پیش‌بینی کشتار یک‌هزار و ۸۰۰ تن دام در سال و اشتغالزایی ۳۵ نفری با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومان مجهز به خط صادراتی در دست پیگیری است.

 وی گفت: بهره‌برداری از بزرگترین گشتارگاه مرغ استان در منطقه محروم چورمق رزن با اشتغالزایی ۱۲۰ نفر، بهره‌برداری کارخانه تولید قند نهاوند با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان و توان جذب ۵۰۰ هزار تن چغندرقند در سال و بهره‌برداری از کارخانه خوراک دام و طیور و آبزیان با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن در سال و اشتغال ۵۰ نفر شمار دیگری از واحدهای بزرگ صنایع تبدیلی استان محسوب می‌شود.

محمدی به بهره‌برداری ۶۵ واحد سردخانه با ظرفیت بیش از ۲۶۶ هزار تن و با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد و اشتغالزایی ۶۵۹ نفر تاکید کرد و گفت: احداث ۲۰۹ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت بیش از ۹۸۰ هزار تن و اشتغال ۳ هزار و ۴۰۴ نفر در دستور کار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از سیلوی ۷۰ هزار تنی کبودراهنگ با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۰ نفری از دیگر اقدامات است.

پایان پیام/89033/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1304619

مهمترین اخبار ایران و جهان: