نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 13:04

تل‌آویو از بیم حملات موشکی مقاومت وام ساخت پناهگاه به صهیونیست‌ها می‌دهد

خسارات گسترده جانی و مالی حملات موشکی مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین، تل‌آویو را بر آن داشت مبلغ وام تعمیر مسکن و وام با سند ملکی را افزایش دهد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال طوفان الاقصی و تجاز نظامی رژیم صهیونیستی بانک مرکزی این رژیم اجازه داد تا ارزش وام مسکن را تا ۲۰۰ هزار شکل (۵۵ هزار و ۵۰۰ دلار ) افزایش دهد تا برای ساخت پناهگاه های حفاظتی در آپارتمان های قدیمی هزینه شده یا به هر نحوی از بدهی‌های سنگین خانواده‌ها بکاهد.

از طریق بخشنامه جدید که قرار است تا ۳۱ مارس آینده ادامه یابد، وام‌گیرندگان می‌توانند بسته به ارزش آپارتمان و مقاصد  یا هر کدام از اموال غیرمنقول خود اعم از زمین، مغازه یا خودرو این وام را دریافت کنند.

شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین هر بار با تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در معرض پاسخ موشکی مقاومت هستند و از زمان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه این حملات به شدت افزایش یافته است و این رژیم هنوز از میزان خسارات ناشی از آن خبر نداده است.

بخشنامه‌های جدید بانک مرکزی رژیم صهیونیستی ساکنان سرزمین‌های اشغالی را قادر می‌سازد تا برای ساخت پناهگاه وام گرفته و  از محدودیت‌های نظارتی قبلی مانند اقساط بازپرداخت و غیره معاف شوند و همچنین اعطای پروانه ساختمانی نیز تسریع می‌شود.

طبق پیش نویس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی، شرط دریافت وام این است که مبلغ اضافی که قرار است بابت ساخت پناهگاه یا هر چیز در قالب این وام دریافت کنند از ۲۰۰ هزار شکل تجاوز نکند که از نرخ فعلی مساعده‌های مالی قبلی ۵۰ درصد بیشتر است  و البته افرادی هم که قصد تعمیر مسکن نداشته باشند، می‌توانند این وام را برای پوشش هزینه‌های فوری پزشکی، یا تحصیل، یا هر نیاز شخصی دیگر دریافت کنند.

به گزارش روزنامه اقتصادی اسراییلی گلوبز، بانک مرکزی رژیم صهیونیستی  گفته که این طرح با هدف ارائه کمک به وام گیرندگانی است که زیر فشار بدهی‌های سنگین ناشی از شرایط جنگ هستند یا برای کمک به ساخت سرپناه در آپارتمان‌های قدیمی و ارائه کمک‌های مورد نیاز به خانواده‌های اسرائیلی که با چالش های مالی روبرو هستند، است.

بر اساس گزارش وزارت مسکن رژیم صهیونیستی که ماه گذشته منتشر شد، عملیات ساخت و ساز جدید در سرزمین‌های اشغالی به دلیل جنگ غزه ۱۵ درصد کاهش یافته که نشانه رکود در بازار املاک و مستغلات است که هم عرضه و هم تقاضا را تحت فشار قرار داده است.
داده‌های منتشر شده توسط اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که در شرایطی که تقاضا برای آپارتمان‌های جدید و موجود به طور پیوسته در حال کاهش است، عرضه آپارتمان‌ها نیز با کاهش قابل توجه عملیات ساخت و ساز در رکود کامل قرار دارد. اکتبر گذشته، تعداد معاملات آپارتمان‌ها در مقایسه با ماه مشابه در سال ۲۰۲۲، ۵۴ درصد کاهش یافت، که جروزالم پست آن را یک موضوع نگران‌کننده دانست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1625319

مهمترین اخبار ایران و جهان: