نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 15:33

شوراهای فرهنگ عمومی فضایی برای دردودل کردن نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه از مدیران دستگاه‌های فرهنگی خواست که شخصا در شوراهای فرهنگ عمومی حضور یابند و پاسخگو باشند و گفت: شوراهای فرهنگ عمومی فضایی برای دردودل کردن نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس ازکرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه امروز شنبه ۷ بهمن‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی، اظهار کرد: شورای فرهنگی عمومی باید به صورت قرارگاهی توأم با حضور هیأت اندیشه‌ورز با جدیت دنبال شود.

وی با تأکید بر کاربردی کردن جلسات شورای فرهنگی عمومی، گفت: شوراهای فرهنگ عمومی فضایی برای دردودل کردن نیست، باید با جمع بین رویکرد قرارگاهی و البته توجه به نقش اندیشه‌ورزان فرهنگی که با حضور نخبگان فرهنگی استان برگزار می‌شود، شورای فرهنگی عمومی را کاربردی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه از مدیران دستگاه‌های فرهنگی خواست که شخصا در شوراهای فرهنگ عمومی حضور یابند و پاسخگو باشند و افزود: اگر مدیری نتوانست حضور پیدا کند، جانشین و جایگزین خود را نفرستد؛ زیرا در این جلسه در آینده تصمیماتی گرفته خواهد شد که نیاز به حضور مدیر آن دستگاه فرهنگی وجود دارد.

*مصوبات شورای فرهنگ عمومی نیاز واقعی جامعه است

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی با مسائلی سر و کار دارد که نیاز کف جامعه است، اضافه کرد: مصوبات این جلسه برای فعالیت‌های فرهنگی و ابلاغی ادارات است که برای آن سرفصل برنامه و بودجه منظور شده، لذا آنچه در این شورا مقصود است مسائل فرهنگی در کف جامعه‌ست که باید در این جلسان با نگاه واقع‌بینانه برای آن‌ها راهکار ارائه بدهیم.

حجت‌الاسلام غفوری بیانات خود را با عنوان مثال‌های از مشکلات روز جامعه ادامه داد و گفت: به طور مثال باید به دنبال راهکاری برای شرایطی که منجر به بالا رفتن سن ازدواج شده یا آمار طلاق را افزایش داده؛ باشیم.


*جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه

 

* تأثیر نقشه مهندسی فرهنگی در فرهنگ جامعه و ضرورت اجرای آن

وی در توضیح تأثیر نقشه مهندسی فرهنگی در فرهنگ جامعه و ضرورت اجرای آن، اظهار کرد: باید برای مشائلی که واقعیت جامعه‌ست، راهکار پیشنهاد شود و اگر چنانچه راهکاری در نظر گرفته نشود با آسیب‌شناسی با آن خواهیم پرداخت.

وی بهره‌گیری از قابلیت مردمی را بهترین راه‌حل مشکلات فرهنگی دانست و گفت: شورای فرهنگی عمومی نیاز شدید به مردمی‌شدن دارد، آن‌هایی که کف خیابان مشکلات را می‌بینند باید پای کار بیایند، ضمن اینکه جایگاه متخصصان و نخبگان باید حفظ شود.

امام جمعه کرمانشاه متذکر شد: بدون انسجام دستگاه‌های فرهنگی کار به جایی پیش نمی‌رود؛ باید دستگاه‌ها همدلانه خارج از دیدگاه رقابتی کنار یکدیگر باشند.

وی شورای فرهنگ عمومی را دقیقا عین میدان جبهه جنگ توصیف کرد و افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید مراقب شبیه خون فرهنگی و نفوذ فرهنگی بود.

*مسجد باید در رأس فعالیت‌های فرهنگی باشد

حجت‌الاسلام غفوری با تأکید به نگاه ویژه به مسجد، اضافه کرد: در راس کارهای فرهنگی برنامه‌ریزی شده باید مسجد در راس امور باشد و متولی کارهای فرهنگی هر محله باشد.

وی یادآور شد: در دیداری که ائمه جمعه با مقام معظم رهبری داشتند ایشان یک نکته بسیار مهمی در جواب سوال اینکه چه کاری از همه کارها برای ما اولویت دارد فرمودند و آن چیزی نبود غیر از اینکه ارتباط با مردم، ارتباط با مردم و ارتباط با مردم و این جمله را سه بار تکرار کردند.

*محوریت برنامه‌های فرهنگی باید«مردم محور» باشد

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر برنامه‌های دستگاه‌های فرهنگی مردم‌مدار نباشد، راه به جایی نخواهند برد و گشایشی صورت نخواهد گرفت و در واقع چیزی جز هدر دادن وقت خود و بیت‌المال نیست و  فعالیت‌ها ثمری نخواهد داشت.

وی اساس همه چیز را در فرهنگ تشریح کرد و گفت: اینجاست که تصمیم مطالبه و خواست باید شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام غفور در پایان، افزود: در انقلاب اسلامی علی‌رغم وجود مشکلاتی، الحمدالله گشایش‌های فراوانی صورت گرفته که تاکنون نظیر آن‌ها راهیچ عصری ندیده‌ایم، همچنین روی آوری به مسائل مذهبی در این عصر بیش از پیش بوده که نمونه آن را در اعتکاف امسال دیدیم که به علت تکمیل شدن ظرفیت مساجد دیگر پذیرای معتکف بیشتر نبودیم.

پایان پیام/۸۱۰۱۰ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650963

مهمترین اخبار ایران و جهان: