نیوز سیتی!
06 بهمن 1402 - 14:09

اروپایی‌ها بیشترین کاهش تولید فولاد در سال 2023 داشتند

کشورهای اروپایی که به دنبال از دست دادن انرژی ارزان مجبور به صرفه‌جویی انرژی در صنایع شده‌اند، در سال گذشته میلادی بیشترین کاهش تولید فولاد را در میان تولیدکنندگان جهان به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس‌، جدیدترین گزارش انجمن جهانی فولاد از میزان تولید فولاد کشورها در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد، از افت شدید تولید فولاد در کشورهای اروپایی خبر می‌دهد.

برای مثال تولید فولاد هلند در این سال ۲۳.۹ درصد، چک ۲۱.۱ درصد، بلژیک ۱۶.۱ درصد، فرانسه ۱۴.۴ درصد، لهستان ۱۳.۱ درصد، انگلیس ۶.۵ درصد، اتریش ۵ درصد، آلمان ۳.۹ درصد، سوئد ۳.۳ درصد، اسپانیا ۲.۷ درصد، ایتالیا ۲.۴ درصد نسبت به سال پیش از آن کاهش یافته است.

از زمان آغاز جنگ اوکراین و از دست دادن گاز ارزان روسیه، کشورهای اروپایی با بحران انرژی دست وپنجه نرم می‌کنند و صنایع این کشورها مجبور شده‌اند به صرفه‌جویی روی بیاورند.

بحران انرژی در اروپا و افزایش سرسام‌آور انرژی بر بسیاری از صنایع کشورهای اروپایی تاثیر منفی گذاشته است. حتی بسیاری از کارشناسان نسبت به از دست رفتن صنایع در این کشورها هشدار داده‌اند و برخی نیز از به خطر افتادن پایگاه صنعتی این اتحادیه هشدار داده بودند. آلمان صنعتی‌ترین اقتصاد اروپا اکنون با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند.

تولید فولاد ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا با کاهش ۷.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۲۶.۳ میلیون تن رسیده است.

سایر کشورهای اروپایی یعنی بوسنی و هرزگوین، مقدونیه، نروژ، صربستان، ترکیه و انگلیس نیز کاهش ۴.۶ درصدی تولید داشتند و میزان تولید فولاد آنها به ۴۱.۷ میلیون تن رسیده است.

به این ترتیب، همه کشورهای اروپایی تولیدکننده فولاد در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۲ درصد تولید فولاد خود را کاهش داده‌اند.

این کشورها در سال ۲۰۲۲ هم حدود ۲۳ درصد تولید فولاد خود را نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش داده‌ بودند.

* بیشتری کاهش تولید سالانه در جهان برای یک کشور اروپایی

بیشترین کاهش تولید در سال ۲۰۲۳ نیز به کشور هلند تعلق دارد که ۲۳.۹ درصد تولید فولاد این کشور کاهش یافته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649863

مهمترین اخبار ایران و جهان: