نیوز سیتی!
24 دی 1402 - 15:39

میزان تحقق تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان به ۸۵ درصد رسید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از تحقق ۸۵ درصدی تعهد امسال استان در حوزه اشتغال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، خلیل احمد سلامی امروز در جلسه کارگروه اشتغال سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: بر اساس آخرین داده های استخراج شده از سامانه رصد اشتغال، دستگاه های اجرایی استان تا امروز اطلاعات سی هزار و ۴۶۱ شاغل جدید را ثبت کردند که معادل ۸۵ درصد کل تعهد اشتغال امسال است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در سال جاری متعهد به اشتغالزایی برای ۳۵۸۴۰ نفر است که بین شهرستانی و بین دستگاهی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تقسیم شده است.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان اضافه کرد: هامون، زهک، هیرمند، نیمروز، دلگان، زرآباد، مهرستان، قصرقند، بمپور، میرجاوه و کنارک از جمله شهرستان هایی هستند که زودتر از موعد علاوه بر تحقق کامل تعهد اشتغال خود، فراتر از آن را نیز به ثبت رساندند.

سلامی گفت: فرایند صحت سنجی آمار ثبت شده در سامانه رصد اشتغال به تناوب در حال انجام است و بصورت پیامکی، تلفنی و بازدید میدانی بر روی آنها نظارت می شود.

وی درباره تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی نیز افزود: یک هزار و ۴۴۶ طرح به بانک های عامل معرفی شد که از این تعداد، ۷۳۹ طرح تسهیلات دریافت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان وبلوچستان اشتغال ایجادی امسال در حوزه مشاغل خانگی را چهار هزار ۳۸۷ شاغل جدید بیان کرد و ادامه داد: از این تعداد، ۸۱۰ نفر از محل پرداخت تسهیلات و ۳۵۷۷ نفر از محل صدور مجوز شاغل شدند.

سلامی اظهار کرد: مشاغل خانگی ایجاد شده غالبا مربوط به جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صمت هستند.
 

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1637463

مهمترین اخبار ایران و جهان: