نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 14:13

نجات مادر باردار مرزنشین توسط اورژانس هوایی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سردشت گفت: مادر باردار ۲۴ساله این شهرستان با اقدام به موقع بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستانی در ارومیه انتقال و از مرگ نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جلال جلالت مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سردشت اظهارداشت: مادر باردار ۲۴ ساله این شهرستان با اقدام به موقع بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستانی در ارومیه انتقال و از مرگ نجات یافت.

وی افزود: با توجه به وضعیت بحرانی مادر و جنین با هماهنگی ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، یک فروند بالگرد اعزام شد و مادر باردار را به همراه متخصص برای ادامه روند درمانی به بیمارستانی در ارومیه انتقال داد.

جلالت در تشریح وضعیت این مادر باردار اظهار کرد: اقدامات درمانی و اولیه برای مادر باردار انجام گرفت، اما مادر در حین زایمان طبیعی دچار تشنج شد که بلافاصله به اتاق عمل منتقل و متخصص‌های بیهوشی، زنان و زایمان، نورولوژی، کودکان، داخلی و قلب بالای سر بیمار حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: طبق مشاوره تلفنی با اساتید و متخصصان زنان و زایمان در ارومیه، تصمیم بر سزارین گرفته شد که بیمار از شرایط پر خطر عبور کند، اما به دلیل مختل شدن آزمایش‌ها و بررسی بیشتر به بیمارستان کوثر ارومیه اعزام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سردشت اضافه کرد: با توجه به بُعد مسافت شهرستان با مرکز استان و اورژانسی بودن بیماران و نیاز اعزام فوری به مراکز درمانی استان، اورژانس امداد هوایی نقش بزرگی درنجات جان این بیمار اورژانسی در اعزام به مراکز مجهزتر به سطح استان ایفا کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629563

مهمترین اخبار ایران و جهان: