نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 11:27

دیدار رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان با رئیس جمهور امارات در «ابوظبی»

رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان در چارچوب سفر کاری خود به ابوظبی با رئیس جمهور امارات متحده عربی دیدار و در مورد توسعه بیشتر روابط دوجانبه و همکاری‌های متقابل گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان در چارچوب سفر کاری خود به ابوظبی با «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس جمهور امارات متحده عربی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بردی‌محمداف ضمن تبریک برای برگزاری موفقیت‌آمیز کنفرانس تغییرات اقلیمی «کاپ ۲۸»، امارات متحده عربی را دوست، شریک اقتصادی و تجاری قابل اعتماد و همچنین همفکر «عشق آباد» در حل بسیاری از مسائل معاصر عنوان کرد.

دو طرف طی این دیدار بر توسعه بیشتر گفت‌وگو در راستای منافع ترکمنستان و امارات و نقش مهم کمیته مشترک همکاری دو کشور در تشدید تعامل دوجانبه و توسعه همکاری‌های اقتصادی دو طرف اشاره کردند.

رهبر ملی ترکمنستان به شراکت و همکاری موفق با موسسات مالی امارات متحده عربی و همچنین در حوزه‌های انرژی، حمل‌ونقل و ارتباطات، مجتمع‌های صنعتی و کشت و صنعت و فناوری پیشرفته اشاره کرد.

بردی‌محمداف با بیان ابتکارات خاص جدید برای افزایش همکاری در نویدبخش‌‌ترین زمینه‌ها، در مورد حمایت کامل طرف اماراتی برای اجرای سریع عملی آنها ابراز امیدواری کرد.

در بخش دیگر این دیدار بر اهمیت تقویت روابط بین دولتی در زمینه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی تاکید ویژه شد و پس از تجزیه و تحلیل توافقات اتخاذ شده قبلی توافقات مربوطه، حاصل گردید.

در پایان این دیدار رهبر ملی ترکمنستان رئیس جمهور امارات متحده عربی را برای انجام سفر به «عشق آباد» در هر فرصت مناسب، دعوت کرد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628263

مهمترین اخبار ایران و جهان: