نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 20:31

چراغ چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با افتتاحیه روشن شد

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در حالی از فردا اکران خودش را در خانه جشنواره آغاز خواهد کرد که بعد از مدت‌ها افتتاحیه آن در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آخرین باری که جشنواره فیلم فجر افتتاحیه داشت به چند سال قبل برمی‌گردد و حالا در چهل و دومین دوره جشنواره این دورهمیِ مهم قبل از شروعِ رقابتِ فیلم‌های بخش سودای سیمرغ، نگاه نو و پویانمایی امشب در تالار وحدت برگزار شد. 

خبری که مجتبی امینی دبیر جشنواره در جریان نشست خبری این‌طور اعلام کرد: جشنواره چند سال افتتاحیه نداشت و با توجه به همدلی که بین مخاطبان سینما و خانواده سینمای وجود دارد امسال با یک افتتاحیه منسجم در تالار وحدت جشنواره را شروع می‌کنیم. 

در افتتاحیه امسال همچون سنوات قبل بزرگداشت 4 پیشکسوت از جمله محمد‌رضا علی‌قلی، پرویز شیخ‌طادی در حوزه کارگردانی و خانم فریبا کوثری و ابولفضل پورعرب در حوزه بازیگری برگزار شد. 

از جمله افراد حاضر در تالار وحدت می‌توان به بهروز شعیبی کارگردان فیلم سینمایی «آغوش باز»، فریبا کوثری، فریبا نادری، علی اوجی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تابستان همان سال»، هومن حاجی عبدالهی، پرویز شیخ طادی، محمدرضا علیقلی، سعید الهی، داوران بخش فیلم کوتاه و مستند، مدیران سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

علاوه براین، جمعیت بسیار زیادی خود را به تالار وحدت رسانده‌اند که با توجه به ازدحام جمعیت به نظر می‌رسد بسیاری از آنها مجبوراند این مراسم را به صورت ایستاده تماشا کنند.

در نهایت این مراسم پس از تاخیر حدودا یک ساعتی آغاز شد و اجرای آن محمد سلوکی را برعهده دارد. افتتاحیه با یک مراسم ویژه که چهل و دو سیمرغ در آن به نمایش درآمدند رسما آغاز شد.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1656263

مهمترین اخبار ایران و جهان: