نیوز سیتی!
08 اسفند 1402 - 00:09

خشم کی‌یف از نابودی بیش از ۱۶۰ تن غله اوکراینی توسط کشاورزان معترض لهستانی

کشاورزان لهستانی در تداوم اعتراضات خود علیه سیاست‌های اتحادیه اروپا و واردات غلات ارزان از اوکراین بیش از ۱۶۰ تن غلات این کشور را نابود کرده اند که این مسئله واکنش خشمگینانه کی‌یف را به همراه داشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، کشاورزان لهستانی در تداوم اعتراض به کاهش قیمت محصولات خود به دلیل واردات ارزان از اوکراین مقدار زیادی از غلات این کشور را از بین برده اند.

عکس‌ها و فیلم‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، کوه‌های غلات را نشان می‌دهد که در کنار واگن‌های باری ریخته شده‌اند: پس از نابودی حدود 160 تن غله اوکراینی در ایستگاه قطار لهستان، دولت اوکراین اکنون خواستار مجازات سخت‌گیرانه برای افراد مسئول شده است.

"الکساندر کوبراکوف"، معاون نخست وزیر اوکراین روز دوشنبه در سرویس پیام کوتاه آنلاین X نوشت: "کسانی که به غلات اوکراین آسیب رساندند باید پیدا و مجازات شوند."

در جریان اعتراضات کشاورزان لهستانی انبوهی از غلات به عنوان بخشی از اعتراضات که هفته ها علیه کاهش درآمد و واردات ارزان از کشورهایی مانند اوکراین ادامه داشت، نابود شدند. گمان می رود که کشاورزان لهستانی عامل این جنایت باشند، اما این موضوع به طور رسمی تایید نشده است. اما این اولین حادثه از این نوع نبود، محصولات کشاورزی اوکراین در چندین نوبت در اعتراضات عمداً از واگن های باری خارج و روی زمین ریخته شده اند.

کالاهای کشاورزی یکی از مهمترین منابع درآمد اوکراین است. به دلیل جنگ روسیه، این کشور در تلاش است تا محصولات خود را به‌جای دریای سیاه مورد بحث، از طریق زمین صادر کند.

کشاورزان در لهستان، و همچنین در بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، شاهد از بین رفتن درآمد خود در این شرایط هستند. به همین دلیل و همچنین به دلیل نکات دیگری مانند مقررات زیست محیطی اتحادیه اروپا، اعتراضات کشاورزان از جمله در آلمان ماه هاست که ادامه دارد.

در بروکسل، پایتخت بلژیک نیز کشاورزان امروز (دوشنبه) علیه سیاست کشاورزی اتحادیه اروپا تظاهرات کردند . کشاورزان با ریختن کود بر روی افسران پلیس، سنگرها را آتش زده و سعی در شکستن موانع کردند.

کشاورزان معترض در مقابل مقر اتحادیه اروپا در بروکسل با کود به افسران پلیس حمله کردند. آنها در اعتراض به بوروکراسی و واردات ارزان، این مایع بدبو را به مسئولان اسپری کردند و لاستیک ها را آتش زدند. پلیس گفت که حدود 900 تراکتور به سمت مقر اتحادیه اروپا حرکت کردند که با موانع سیمانی و سیم خاردار، جایی که وزرای کشاورزی اتحادیه اروپا می خواستند ملاقات کنند، ایمن شده بود.

ستون های تراکتور حمل و نقل را مسدود کردند. در چند صد متری مقر اتحادیه اروپا، کشاورزان مقدار زیادی لاستیک را به آتش کشیدند. قبل از آتش زدن آنها، افسران پلیس از ماشین های آب پاش علیه معترضان استفاده کردند. برخی از تراکتورها از موانع عبور کردند. علاوه بر بوق‌های بلند، انفجارهای کوچک‌تری نیز بارها و بارها شنیده می‌شد. دو ایستگاه مترو در این منطقه اتحادیه اروپا بسته شد. اختلالات متعددی در ترافیک در پایتخت بلژیک رخ داد.

تظاهرات در بروکسل آخرین مجموعه از اعتراضات و تجمعات کشاورزان در سراسر اروپا - از اسپانیا و بلغارستان تا هلند - است. در اوایل فوریه، تظاهرات مشابهی قبل از نشست سران اتحادیه به خشونت تبدیل شد.

دیوید کلارینوال، وزیر کشاورزی بلژیک، که کشورش در حال حاضر ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، اذعان کرد که کشاورزان تحت فشار سیاست های حفاظت از محیط زیست، کاهش یارانه ها و پیامدهای جنگ در اوکراین هستند. کلارینوال گفت: «ما به وضوح شکایات آنها را می شنویم. اما پرخاشگری هرگز منبع راه حل نبوده است.»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1678263

مهمترین اخبار ایران و جهان: