نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 09:37

بانوان جایگاهی رفیع و ارزشمند در اسلام دارند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان جایگاه بانوان در اسلام را رفیع و ارزشمند عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان صبح امروز در مراسم آیین تجلیل از بانوان شاغل در جمعیت هلال احمر استان بمناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: مادران و بانوان جایگاهی رفیع و ارزشمندی در اسلام دارند.

وی بیان داشت: روز زن، روز تجلیل از عفّت، وقار، حیا و جایگاه حقیقی زنان است.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: بانوان شاغل در ادارات جدا از وظیفه بزرگ مادری، توانسته‌اند در حوزه‌های مختلف اداری و در بخش‌های مختلف نقش مهمی ایفا کنند که این خود نشان از پشتکار، وظیفه‌شناسی و دلسوزی در انجام امور محوله آنان دارد.

وی ضمن بیان اینکه، حضرت فاطمه (س)، محبوب‌ترین و بالاترین فرد نزد رسول خدا بود، ضمن اینکه، بانوی گرانقدر تنها برای خدا کار می‌کرد و زندگی حضرت و اعمال، رفتار و حتی سکوت ایشان فقط برای وجود خدا بود، عنوان کرد: از صفات بارز مادران می‌توان مهربانی، دلسوزی و جایگاه رفیع و ارزشمند آنان نامبرده که بر هیچ کس پوشیده نیست و احترام به مادران حرمت بالایی دارد. 

حجت‌الاسلام پورذهبی در ادامه با اشاره بر حضور بانوان در عرصه‌های مختلف جامعه، افزود: بانوان جامعه ما در تمام دوران انقلاب با حضور در عرصه‌های مختلف جامعه درس ایثار، ازخودگذشتگی و شهامت را به همگان نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان هلال احمر را جایگاهی ارزشمند و با نجابت خواند و تصریح داشت: خدمت به خلق و فعالیت در  هلال‌احمر بزرگترین افتخار است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1630419

مهمترین اخبار ایران و جهان: