نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 16:28

آخرین تحولات کرانه باختری؛ از درگیری شدید در اردوگاه الفارعه تا انهدام پهپاد اشغالگران

نظامیان اسرائیلی با خودروهای نظامی و پهپاد ظهر امرور وارد اردوگاه الفارعه در کرانه باختری شدند و جوانان اردوگاه نیز با سلاح گرم به مقابله برخاستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اردوگاه الفارعه، در استان طوباس واقع در شمال کرانه باختری ظهر امروز شاهد درگیری شدید میان نظامیان رژیم اسرائیل با جوانان فلسطینی بود.

به نوشته رسانه‌های فلسطینی، جوانان اردوگاه با سلاح گرم و بمب‌های دست‌ساز به مقابله با نظامیان اشغالگر برخاستند، همزمان صدای رگبار و انفجار برای ساعاتی در سراسر اردوگاه بلند شد و بلندگوهای مساجد نیز با فریاد «حی علی الجهاد» از ساکنان می‌خواستند تا به مقابله با اشغالگران برخیزند.

 

فریاد «حی علی الجهاد» از بلندگوی مساجد الفارعه

منابع فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی همچنین تصاویری از سقوط یک پهپاد ارتش اسرائیل بر فراز اردوگاه الفارعه را منتشر کرده‌اند.

نظامیان اسرائیلی همچنین مانع از ورود آمبولانس‌ها و نیروهای امدادی برای انتقال مجروحین شدند، تا جایی که یک جوان اهل اردوگاه را که زخمی شده بود از داخل آمبولانس بیرون کشیده و او را دستگیر کردند.

 

 

 

استان طوباس به خصوص اردوگاه الفارعه همچون دیگر مناطق کرانه باختری از ابتدای نبرد طوفان الاقصی صحنه درگیری مسلحانه با اشغالگران است.

از سوی دیگر خبرگزاری فلسطینی وفا نیز گزارش داد که رژیم صهیونیستی در جریان حملات اخیر خود به کرانه باختری اشغالی دست کم ۱۴ فلسطینی از جمله یک کودک را بازداشت کرده است. این حملات در استان طولکرم، اریحا، دیر ابومشعل و اردوگاه پناهندگان العماری در رام الله رخ داده است. 

شهرها و روستاها و اردوگاههای کرانه باختری به خصوص در بخش شمالی (جنین، طوباس، نابلس) از ابتدای آغاز عملیات طوفان الاقصی، صحنه مبارزات جوانان فلسطینی است؛ به طوریکه طی ۸۴ روز گذشته ۳۱۵ نفر به شهادت رسیده‌اند و 4820 نفر نیز به اسارت اشغالگران در آمده‌اند.

شب گذشته نیز دو جوان فلسطینی یکی در قدس اشغالی و دیگری در بیت لحم به دست نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیدند که تشییع پیکر آن‌ها صبح امروز با حضور هزاران نفر برگزار شد.

 «صندوق کودکان سازمان ملل متحد» (یونیسف) نیز روز گذشته پنجشنبه اعلام کرد سال جاری میلادی مرگبارترین سال برای کودکان در کرانه باختری اشغالی بوده است.

طبق اعلام این نهاد سازمان ملل بیش از ۸۰ کودک در ۱۲ هفته گذشته در بحبوحه افزایش فعالیت‌های نظامی در کرانه باختری اشغالی جانشان را از دست داده‌اند. یونیسف گفت این رقم بیش از ۲ برابر تعداد کودکانی است که در کل سال میلادی ۲۰۲۲ جانشان را از دست دادند. بیش از ۵۷۶ کودک نیز زخمی شده‌اند و عده زیادی هم دستگیر شده‌اند.

درگیری‌ها در دیگر مناطق کرانه باختری

علاوه بر اردوگاه الفارعه، نظامیان رژیم اشغالگر امروز به شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری نیز یورش برده و همزمان با قطع برق در بخش‌های زیادی از شهر، به شکل گسترده در خیابان‌های اصلی مستقر شدند.

در شهر نابلس در شمال کرانه باختری نیز نظامیان اسرائیلی وارد اردوگاه «بلاطه» در بخش شرقی نابلس شده و به گفته رسانه‌های فلسطینی با خودروهای زرهی و بولدزر برای ساعاتی خیابان‌های اصلی اردوگاه را به اشغال خود در آوردند. همزمان تک تیراندازان اسرائیلی نیز در پشت بام تعدادی از ساختمان‌ها مستقر شده بودند.

همچنین روستای «عرابه» در جنوب استان «جنین» (شمال کرانه باختری نیز امروز شاهد درگیری‌ میان نظامیان اسرائیلی با جوانان روستا بود.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619863

مهمترین اخبار ایران و جهان: