نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 12:46

عرضه ۱۲۵ برند خارجی پوشاک در ایلام قاچاق کالا محسوب می‌شود

رئیس سازمان صمت ایلام گفت: در راستای اجرای طرح شناسه‌دار کردن کالاهای مربوط به پوشاک، ۱۲۵ برند خارجی، قاچاق و فاقد مجوز اعلام شده است.

رضا محمدرحیمی رئیس سازمان صمت ایلام، صبح جمعه ۸ دی ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: طرح شناسه‌دار کردن کالاهای مربوط به پوشاک و البسه یکی از برنامه‌هایی است که در نیمه دوم سال جاری توسط وزارت صمت در حال پیگیری است و دستورالعمل آن نیز در حال ابلاغ هست.

وی افزود: این طرح در در راستای جلوگیری از ورود کالای قاچاق حوزه پوشاک به کشور و همین‌طور کالاهای تقلبی و فاقد کیفیت در حال تدوین و شروع است و به زودی جزئیات آن هم ابلاغ می‌شود.

 رئیس‌ سازمان صمت ادامه داد: این طرح در سطح استان نیز اجرا و در مورد مقررش اطلاع‌رسانی هم خواهد شد.

محمدرحیمی خاطرنشان کرد: در این راستا ۱۲۵ برند خارجی قاچاق و فاقد مجوز اعلام شده است که اگر این‌ البسه در سطح عرضه توسط بازرسان مشاهده شود، قطعاً با متخلفین برخورد و برای آن‌ها پرونده تشکیل داده می‌شود و کالای قاچاق و پوشاک نیز جمع‌آوری می‌شود.

وی اظهار داشت: این طرح در راستای حمایت از تولید داخلی، حمایت از اشتغالی که در بخش پوشاک داریم و همین‌طور شفافیت در تولید فروش و قیمت‌گذاری پوشاک است.

وی در پایان گفت: در ادامه طرح‌های مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی که وزارت صمت دارد، با ابلاغ دستور و رویه‌ها اطلاع‌رسانی لازم و بیشتر در این زمینه انجام خواهد شد. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شناسه‌ کالا یک کد ۱۶ رقمی است که نشان می‌دهد که کالا توسط چه کارگاهی و با چه مشخصاتی تولید شده که این قابلیت رصد و رهگیری کالا را به ما نشان می‌دهد و مهم‌تر از همه می‌تواند وجه تمایزی برای کالای ساخت داخل با کالای قاچاق باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619663

مهمترین اخبار ایران و جهان: