نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 12:22

بستری رایگان 33 میلیون نفر در نظام ارجاع

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بستری ۳۳ میلیون نفر در نظام ارجاع رایگان شده است که شامل ساکنان روستاها و مناطق عشایری است و همچنین شامل سه دهک درآمدی اول می‌شود که از طریق نظام ارجاع درمان آنها رایگان است.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس ، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت امروز پانزدهم بهمن ماه 1402 در نشست خبری با خبرنگاران گفت: خبر خوش و ویژه دهه فجری رایگان شدن خدمات درمان و بستری کودکان زیر هفت سال است که سازمان برنامه و بودجه مصوب کرد و در هیات دولت نیز تصویب شده است که تمام کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی به صورت رایگان درمان شوند و این موضوع هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: بستری ۳۳ میلیون نفر در نظام ارجاع رایگان شده است که شامل ساکنان روستاها و عشایری است و همچنین شامل سه دهک درآمدی اول می‌شود که از طریق نظام ارجاع درمان آنها رایگان است.

کریمی گفت: سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان در سال گذشته و امسال ۷ هزار میلیارد تومان برای صندوق بیماران صعب‌العلاج در نظر گرفته شده است و بالای صد بیماری تحت پوشش قرار گرفته است. حدود سیصد بیماری نادر و صعب‌العلاج داریم که بر حسب مقدار بودجه افرایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۶ هزار تخت بیمارستان تحویل داده شده و بیمارستان‌ها تجهیز شده است. این پروسه پیش رونده است و ۷ هزار تخت بیمارستانی دیگر افتتاح خواهد شد. ۱۶ هزار تخت بیمارستانی؛ یعنی ده درصد تخت‌های بیمارستانی قبل انقلاب تاکنون که این موضوع رکورد تاریخی است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تعداد تخت‌های آی سی یو حدود ۳ هزار عدد بوده است. بیماری درمان هپاتیت سی به صورت قطعی شده است و افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند به صورت رایگان درمان می‌شوند و تاکنون ۲۶ هزار نفر درمان قطعی شدند و پیش بینی می‌شود حدود ۱۶۰ هزار نفر مبتلا داشته باشیم؛ با این حال حدود ۸۰ هزار نفر درمان شده‌اند و این پروسه ادامه دارد.

وی ادامه داد: معتادان متجاهر و زندانی‌ها ممکن است به این بیماری مبتلا باشند که شناسایی آنها سخت است و معاونت بهداشت تلاش می‌کند آنها را شناسایی کند.دوره درمان حدود ۵ میلیون تومان هزینه دارد که بیمار ده درصد آن را پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرایی شده است و مشکلات آن درحال برطرف شدن است.

به گفته کریمی، درمان کودکان زیر ۷ سال به صورت سرپایی و بستری رایگان است؛ ضمن اینکه درمان دو هزار کودک نیازمند حلزون شنوایی به صورت رایگان انجام  و صف انتظار این بیماران صفر شده است. اگر کودکی زیر ۵ سال درمان شود شنوایی آن اصلاح می‌شود و تکلم وی نیز درمان خواهد شد.

کریمی گفت: یک میلیون و دویست هزار نفر بیمار خارجی که به کشور آمده بودند، یک میلیارد دلار ارزآوری داشتند که نیمی از آن صرف مراکز درمانی شده است و نیم دیگر صرف هتل و سایر هزینه ها شده است.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660063

مهمترین اخبار ایران و جهان: