نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 20:37

وظیفه داریم فضارا برای شکوفایی استعدادها در کردستان فراهم کنیم

استاندار کردستان گفت: کردستان سرشار از استعداد و خودباوری است و ما وظیفه داریم فضا را برای شکوفایی این استعدادها مهیا کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در آیین تجلیل از مدال‌آوران، مربیان و داوران کردستانی که در تالار مجتمع فرهنگی هنری فجر برگزار شد، اظهار داشت: ورزشکاران و قهرمانان ما در کشور صرفا در رشته حرفه‌ای خود و روی سکو قهرمان نیستند بلکه پرچمداران کشور و نمایندگان ملت بزرگی هستند که از یک تاریخ کم‌نظیر در بین امت‌ها و مل‌ ها برخوردار است.

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه جامعه ورزشی بخشی از هویت کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: این قشر نماینده مردمی هستند که برای خارج از شدن از یوغ استکبار و حفظ هویت خود بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه دشمنان ما همواره هویت و انسجام ملی و تمامیت ارضی ما را هدف قرار می‌گیرند، افزود: در ادوار گذشته برخی جریانات سعی کرده اند که برای تیم‌های ورزشی در عرصه‌های بین‌المللی مشکلاتی ایجاد کنند.

زارعی‌کوشا به بازی روز گذشته ایران برابر ژاپن اشاره کرد ‌و ضمن تبریک این پیروزی به مردم، گفت: دیروز ملی‌پوشان حماسه‌ای دیگر خلق کردند و یک برد دلچسب به نام ایران ثبت شد و همه مردم از هر عقیده و دیدگاهی را شاد کردند.

استاندار کردستان گفت: کسی منکر پیشرفت کشور ژاپن و حتی مشکلات کشور ایران نیست اما دلیل نمی‌شود که خودتحقیری کنیم، در جریان این بازی برخی افراد و رسانه‌های وابسته به ضدانقلاب، کشور خود را در بی‌سوادی اوج تحقیر کردند.

وی با عنوان اینکه کردستان سرشار از استعداد و خودباوری است، یادآور شد: وظیفه داریم فضا را  برای شکوفایی این استعدادها مهیا کنیم.

زارعی‌کوشا بر لزوم حمایت دیگر مجموعه‌های استان از حوزه ورزش تاکید کرد و گفت: امیدوارم با همراهی مجموعه هئیت‌های ورزشی با حمایت و انسجام و برادری دیگر مجموعه‌ها زمینه برای درخشش ورزشکاران در همه عرصه‌ها فراهم شود.

حضور ۵۵ ورزشکار کردستانی در اردوهای تیم ملی

سرپرست ورزش و جوانان کردستان نیز در این مراسم گفت: ورزشکاران استان کردستان  در طول سالیان گذشته همواره با تلاش و کوشش در رویدادهای مختلف و صحنه‌های ملی و بین‌المللی افتخار آفرینی کرده‌اند.

آمنه غلام‌ویسی با بیان اینکه ورزشکاران برای اعتلای نام ایران و ایرانی همواره  از جان و مال خود مایه گذاشته‌اند، افزود: تنها دغدغه ورزشکاران در بازی‌های بین‌المللی شادی دل مردم است و می‌کوشند که پرچم کشور را در کشور بیگانه به اهتزاز درآورند.

وی از وجود ۴۰۹ هیئت ورزشکار استانی و شهرستانی و ۶۰۷ هزار ورزشکار سازمان یافته در کردستان خبر داد و گفت:  ورزشکاران کردستانی موفق به کسب ۶۳۰ مدال رنگی طلا، نقره و برنز در رقابت‌های انفرادی کشوری ۳۷ مدال رنگی در رقابت‌های بینالمللی و ۴۹ عنوان مختلف اول تا سوم در رقابت‌های تیمی ملی شده‌اند.

غلام‌ویسی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵ ورزشکار کردستانی عضو تیم‌های ملی کشور هستند، گفت: ۲۰۳ ورزشکار نیز به اردوی تیم‌های مختلف ملی دعوت شده‌اند.

در این مراسم از مدال‌آوران، پیشکسوتان، مربیان و داوران برجسته استان که طی دو سال اخیر افتخارآفرینی کردند، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660719

مهمترین اخبار ایران و جهان: