نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 10:55

اذعان آلمان به پایان دوره انرژی ارزان در جهان

به گفته مقامات آلمانی، اگرچه قیمت انرژی کاهش یافته، اما هنوز بالاتر از قبل جنگ اوکراین است و هیچ‌ چیز تغییر نخواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، «دوره انرژی ارزان به پایان رسیده است.» این را رئیس آژانس شبکه فدرال، کلاوس مولر، در مصاحبه با روزنامه «راینیشه پست» گفته است.

روزنامه اشپیگل آلمان به نقل از آژانس شبکه فدرال این کشور نوشته، خانوارهای آلمانی در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی، همچنان با هزینه‌های بالای برق و گرمایش دست و پنجه نرم می‌کنند.

این هشدار درحالی مطرح شده که هزینه‌های انرژی خانوارها تا نوامبر 2023 حدود 4.5 درصد کاهش یافته است.

با تصمیم دولت آلمان برای حذف یارانه 5.5 میلیارد یورویی، یک خانواده 4 نفره به طور متوسط 120 یورو (133 دلار) بیشتر برای انرژی باید بپردازد.

اپراتورهای سیستم انتقال (انرژی) آلمان اواسط دسامبر اعلام کردند، هزینه ‌ای شبکه از 3.12 سنت به ازای هر کیلووات ساعت در سال 2023، به 6.43 سنت در سال آینده افزایش خواهد یافت.

آلمان تا قبل از سال 2022 حدود 40 درصد گاز مورد نیاز خود را از روسیه وارد می‌کرد و از جمله کشورهایی بود که سال گذشته از توقف واردات از مسکو به شدت آسیب دید.

به گفته مولر، اگرچه قیمت عمده‌فروشی برق در مقایسه با سال 2022 «به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.» اما سطح قیمت‌ها همچنان بالاتر از پیش از آغاز درگیری اوکراین است و «هیچ چیز در آینده نزدیک تغییر نخواهد کرد.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621519

مهمترین اخبار ایران و جهان: