نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 15:58

واشنگتن‌پست: اقتصاد اسرائیل ضربه سختی خورده است

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست تأکید کرد که اقتصاد اسرائیل در نتیجه هزینه‌های جنگ غزه ضربه سختی خورده است.

گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، «اقتصاد اسرائیل ضربه سختی خورده است» این را  وبگاه روزنامه واشنگتن پست در یادداشتی به تاریخ امروز سی ام نوامبر منتشر کرده است.

این روزنامه به نقل از تحلیلگران اقتصادی نوشت که جنگ غزه ۱۸ میلیارد دلار یا حدود ۲۲۰ میلیون دلار در روز برای کابینه رژیم اشغالگر هزینه داشته است.

واشنگتن پست افزود: اقتصاد اسرائیل ضربه سنگینی خورده است و تاثیر آن بر بخش فناوری پیشرفته نگران‌کننده است.

این روزنامه آمریکایی همچنین تاکید کرد که اسرائیل مبالغ هنگفتی را برای اعزام بیش از ۲۲۰ هزار سرباز ذخیره به جنگ و حمایت از حقوق آنها هزینه کرده است.

وبگاه تایمز اسرائیل هم دیروز گزارش داد که سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری اسرائیل به دلیل ناآرامی‌های سیاسی و جنگ غزه تا ۵۶ درصد کاهش یافته است.

چند روز پیش روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گزارش داد که انتظار می‌رود اقتصاد اسرائیل به دلیل تأثیر جنگ بر اشتغال ۲ درصد منقبض شود، زیرا صدها هزار کارگر پس از جنگ غزه بیکار یا به عنوان سرباز ذخیره فراخوانده شدند.

در ابتدای ماه جاری، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل در نوامبر گذشته حدود ۴.۵ میلیارد دلار کسری بودجه داشته است..

این وزارتخانه با اشاره به اینکه این جهش هزینه‌ها به دلیل تأمین مالی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه است، تأکید کرد «کسری بودجه نسبت به تولید ناخالص داخلی در ۱۲ ماه گذشته به ۳.۴ درصد در نوامبر و  ۲.۶ درصد در اکتبر افزایش یافت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622019

مهمترین اخبار ایران و جهان: