نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 08:33

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۰/۲۷؛ جو آرام ۵ روزه در اکثر مناطق کشور/ بارندگی و کاهش دما در سواحل شمالی

سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای استان‌های ساحلی دریای خزر از جو آرام ۵ روزه در کشور و نفوذ جریانات شمالی، بارش و کاهش دما در برای استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگریسازمان هواشناسینشان می‌دهد از اواخر وقت امروز و روز پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر بارندگی و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از اواخر وقت فردا و روز جمعه در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان،‌ خراسان جنوبی و هرمزگان بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق گردوخاک و در در ارتفاعات کرمان بارش برف پیش‌بینی شده است.

از بعدازظهر یکشنبه هفته آینده با نفوذ جریانات شمالی در گیلان و مازندران بارش خواهیم داشت. در سایر مناطق کشور طی 5 روز آینده جو آرام است. امروز و فردا و یکشنبه هفته آینده دریای خزر و تا روز جمعه خلیج‌فارس مواج است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: بعدازظهر چهارشنبه 1402/10/27

زمان پایان: پنجشنبه 1402/10/28

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا 24 نات در مناطق فراساحلی و تا 20 نات در مناطق ساحلی و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا 1.5 متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل

منطقه اثر: چهارشنبه 1402/10/27: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

پنجشنبه 1402/10/28: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران، در دریای خزر.

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران و آسیب به تورهای صیادی، احتمال آسیب شناورهای سبک و تفریحی، اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل.

توصیه: منع شنا و غواصی، منع فعالیت های شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و فعالیت های پشتیبانی صنایع فراساحلی.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1640463

مهمترین اخبار ایران و جهان: