نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 00:02

امیرعبداللهیان: حمله موشکی به اربیل عراق برای مبارزه با تروریسم بود

وزیر خارجه ایران پس از دیدار با وزیر خارجه سعودی در داووس سوئیس در پاسخ به سوال شبکه العربیه گفت که حمله موشکی سپاه به مقر موساد در اربیل عراق با هدف مبارزه با تروریسم بوده است و ایران به حق حاکمیت عراق احترام می‌گذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه ایران شامگاه چهارشنبه دیدار خود با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی را در نشست داووس خوب و ممتاز توصیف کرد.

وی که این سخنان را هنگام خروج از نشست و در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبری العربیه مطرح می‌کرد، در پاسخ به سوالی درباره حمله موشکی به مقر سازمان جاسوسی موساد در اربیل عراق گفت: «ما به حق حاکمیت عراق احترام می‌گذاریم و بمبارانی که در عراق انجام شد برای مبارزه با تروریسم بوده است».

بامداد روز گذشته (سه شنبه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ۲۴ فروند یک ساختمان مرتبط با موساد در اربیل عراق و همچنین مواضع تروریست‌های تکفیری در استان ادلب سوریه را هدف قرار داد. در حمله به مقر موساد، ۴ نفر از مسئولین ارشد موساد که کاملا تحت اشراف اطلاعاتی بودند به هلاکت رسیدند.

شبکۀ «ای‌بی‌سی»  آمریکا نیز گزارش داد که حملات موشکیِ امشب به‌قدری شدید بود که عبور و مرور هوایی در آسمان أربیل به‌طور کامل متوقف شد. این شبکه به‌نقل از یک منبع امنیتی عراقی نیز گفت که ۸ مکان در نزدیکی کنسولگری آمریکا در أربیل هدف این حملات موشکی قرار گرفتند. 

در این راستا سردار حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفته است: نقطه‌ای که شناسایی کردیم، به ظاهر ویلاست، اما همانطور که بعد از حملات نشان می‌دهد، ساختمان مستحکم بتنی است که صهیونیست‌ها از اینجا استفاده‌هایی را برای کارهای جاسوسی و نیز عملیات‌های ویژه‌ای که داخل ایران انجام می‌شد، راهبری می‌کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: این مقر اربیل یکی از چهار محورهای جاسوسی بود که در ۱۰۰ روز گذشته توسط عزیزان جبهه مقاومت و ایران مورد ضربه قرار گرفته و پایگاه‌هایشان از بین رفت و در این عملیات هم تجهیزات این مقر از بین رفته و هم آن‌هایی که باید به درک واصل می‌شدند، از بین رفتند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641519

مهمترین اخبار ایران و جهان: