نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 20:30

ناسا 100 پیمانکارش را اخراج کرد

ناسا 100 پیمانکار خود را به دلیل مشکل در مورد بودجه اخراج کرد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس، آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا هفته گذشته 100 پیمانکار را به دلیل کاهش شدید بودجه در ماموریت بازآوری نمونه مریخ (MSR) اخراج کرد و هشدار داد که ممکن است اخراج های بیشتری رخ دهد.

سخنگوی این آزمایشگاه این اخراج ها را تایید کرد و گفت به دلیل بودجه نامشخص فدرال اقدامات دیگری مانند کاهش هزینه‌های کلی و توقف کار روی یکی از جنبه‌های ماموریت بازآوری نمونه مریخ را در سال مالی 2024 انجام داده اند.

ساندرا کانلی، معاون علمی ناسا، در جلسه کمیته مشورتی در ماه نوامبر(آبان-آذر) گفت که برای جلوگیری از وضعیت بد بودجه و در نظر نگرفتن بودجه لازم جهت ماموریت بازآوری نمونه مریخ کار روی آن را کم خواهیم کرد.

آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا علاوه بر اخراج پیمانکاران، از ماه سپتامبر(شهریور-مهر)استخدام را متوقف کرده است.

بسته به نتیجه فرآیند تخصیص سال مالی 2024، اخراج‌های بیشتری از جمله اخراج کارکنان این آزمایشگاه (به جای صرفاً پیمانکاران) ممکن است اتفاق بیافتد. آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در بیانیه ای گفت: «در صورت ادامه کاهش وضعیت بودجه، ما باید تصمیماتی را در مورد اخراج کارکنان بگیریم.»

چند تن از اعضای هیئت کنگره کالیفرنیا در ماه نوامبر، به ناسا نامه نوشته و اعلام کردند که از تصمیم آژانس مبنی بر کاهش سرعت کار روی ماموریت بازآوری نمونه مریخ قبل از تکمیل فرآیند تخصیص بودجه سال 2024،  آشفته شده اند. آنها درباره تأثیراتی که شامل از دست رفتن صدها شغل و تأخیر در انجام مأموریت ها برای بازگرداندن نمونه های ذخیره شده توسط مریخ نورد استقامت بود، هشدار دادند. برخی از آنها همچنین به سنا نامه نوشتند و خواستار حداقل 822 میلیون دلار برای این پروژه در سال 2024 شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632463

مهمترین اخبار ایران و جهان: