نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 00:25

آستین تحت عمل جراحی سرطان پروستات قرار گرفت

مرکز درمانی والتر رید، وابسته به ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر دفاع این کشور طی مدت زمانی که در این مرکز بستری بوده عمل جراحی برای درمان سرطان پروستاتش انجام داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز درمانی والتر رید امروز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای به روند درمانی «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در مدت زمانی که در این مرکز بستری بود پرداخت.

در این بیانیه آمده است که بر اساس ارزیابی‌های آزمایشگاهی که در اوایل دسامبر 2023 انجام گرفته بود، سرطان پروستات وزیر دفاع آمریکا تشخیص داده شد که می بایست تحت مداوا قرار می‌گرفت.

روز 23 دسامبر،‌پس از رایزنی با تیم پزشکی، وی در مرکز درمانی والتر رید بستری شده  و تحت عمل جراحی برای درمان پروستات قرار گرفت. وی در جریان عمل جراحی در بیهوشی قرار داده شده است. صبح روز پس از عمل جراحی، آستین از مرکز درمانی ارتش مرخص شده و به خانه بازگشته است.

بر اساس اعلام این مرکز درمانی، سرطان پروستات لوید آستین زود تشخیص داده شده و شرایط وی در حال حاضر خوب توصیف شده است.

«پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع پنتاگون نیز روز دوشنبه به دلیل عدم شفاف‌سازی و بیشتر در مورد ارائه اطلاعات مربوط به بستری شدن اخیر وزیر دفاع آمریکا در بیمارستان که کاخ سفید هم حدود سه روز بعد از بستری شدن وی در بیمارستان از آن مطلع شد، عذرخواهی کرد.

رایدر در سخنانی گفت: آستین در تاریخ 22 دسامبر تحت یک عمل پزشکی قرار گرفت و یک روز بعد به خانه رفت با این حال در 1 ژانویه در حالی که درد شدیدی را تجربه می‌کرد، به مرکز پزشکی نظامی والتر رید در مریلند منتقل شد.

رایدر عنوان کرده است که حتی خود وی نیز ماجرای بستری شدن آستین در بیمارستان را در روز سه‌شنبه 2 ژانویه متوجه شده است. این در حالی است که کاخ سفید هم ماجرا را با تاخیر و در روز پنج‌شنبه متوجه شده است.

وی خطاب به خبرنگاران پنتاگون عنوان کرد: من تمام تلاشم رو کردم تا اطلاعات لازم را از واقعه کسب کنم و به همین دلیل هم اطلاع رسانی دیر انجام شد. ما سعی می کنیم از این تجربه بیاموزیم و عملکردی از خود نشان دهیم که از ما انتظار می رود.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632619

مهمترین اخبار ایران و جهان: