نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 15:55

گروه مشاوره اوراسیا: انتخابات آمریکا؛ بزرگترین خطر سیاسی جهان در سال ۲۰۲۴

«گروه مشاوره اوراسیا» مستقر در آمریکا، با انتشار فهرستی، انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۴ را بزرگترین خطر سیاسی برای جهان برشمرد.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فارغ از اینکه چه کسی پیروز نهایی باشد، بزرگترین خطر سیاسی برای جهان در سال آتی میلادی توصیف شده است.

این خبرگزاری به نقل از گروه اوراسیا که یک شرکت آمریکایی ارائه دهنده خدمات مشاوره حرفه‌ای است، نوشت: انتخابات پنجم نوامبر ۲۰۲۴ آمریکا (آبان ۱۴۰۳)، آزمایشی برای دموکراسی در این کشور است؛ آزمایشی که به عقیده کارشناسان این گروه در ۱۵۰ سال گذشته بی‌سابقه خواهد بود.

در بیانیه این گروه آمده است: آمریکای کنونی بدترین شرایط را از نقطه نظر دموکراسی و اتحاد در میان کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان داراست و انتخابات ۲۰۲۴ فارغ از اینکه چه کسی پیروز نهایی باشد، وضعیت را بدتر خواهد کرد.

در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: چنانچه دونالد ترامپ به عنوان نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان بار دیگر از جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا شکست بخورد، احتمال می‌رود که این چهره شناخته شده ثروتمند بار دیگر با طرح ادعای تقلب، اعتراضات بزرگی علیه مقامات دست‌اندرکار برگزاری انتخابات به راه خواهد انداخت.

پیش‌بینی دیگر این شرکت مشاوره‌ای آن است که در صورت زندانی شدن ترامپ به دلیل اتهامات گسترده مطرح شده و پیروزی دوباره بایدن، ایالات متحده با یک بحران سیاسی بی‌سابقه روبرو خواهد شد.

در بخش دیگری از بیانیه گروه اوراسیا آمده است: در صورت پیروزی ترامپ در سال ۲۰۲۴، وی از مقامش برای تحت تعقیب قراردادن مخالفان و سرکوب آنها استفاده خواهد کرد.

این گروه مشاوره‌ای همچنین خشونت در خاورمیانه را دومین خطر بزرگ جهانی فهرست کرده و جنگ میان رژیم اسرائیل و حماس را در سال ۲۰۲۴ در حال گسترش پیش‌بینی کرده است.

در فهرست سایر خطرات جهانی برای سال ۲۰۲۴، جنگ اوکراین در مقام سوم قرار دارد که براساس پیش‌بینی گروه اوراسیا، این کشور در عمل تقسیم می‌شود و کی‌یف نیز همچنان به تکاپو برای جنگ با روسیه ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه، از پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ و احتمال بسیار زیاد توقف حمایت از اوکراین، به عنوان ضربه بزرگ دیگری به این کشور در بحبوحه جنگ با روسیه یاد شده است.

پایان پیام/ت

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632119

مهمترین اخبار ایران و جهان: