نیوز سیتی!
14 دی 1402 - 11:37

بررسی تایید صلاحیت ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس در ایلام

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات ایلام گفت: از ۲۲۹ نفر داوطلب در مرحله ثبت نام قطعی، در نهایت کار بررسی صلاحیت ۱۹۰ نفر بعد از انصراف و کناره‌گیری برخی داوطلبان در هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات استان و مرکز بررسی شده است.

مسعود صیدی رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان ایلام صبح پنج شنبه ۱۴ دی ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: ۲۲۹ نفر در مرحله نهایی نام نویسی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان ثبت نام خود را در هیات اجرایی استان قطعی کرده بودند. 

وی افزود: از این تعداد بعد از اعلام اسامی از سوی هیات‌های اجرایی انتخابات در استان، افرادی از ادامه روند فرایند انتخابات و قبل از آغاز روند بررسی در هیات نظارت بر انتخابات استان، کناره‌گیری و انصراف خود را اعلام کردند.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان ایلام با بیان اینکه در نهایت آنچه هیات اجرایی بر انتخابات استان به هیات نظارت بر انتخابات استان معرفی کرد ۲۰۳ نفر بوده است گفت: در نهایت فهرست نهایی برای ادامه روند بررسی صلاحیت‌ها در هیات نظارت بر انتخابات استان و هیات مرکزی نظارت در مجموع به ۱۹۰ نفر رسید. 

وی تصریح کرد: بر اساس تقویم انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیات نظارت بر انتخابات استان و مرکز در پایان روز چهاردهم دی‌ماه به فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه استان شامل حوزه انتخابیه دهلران و ایلام اعلام می‌شود و این فرمانداری ها، نتایج را به صورت محرمانه و مکتوب به داوطلبان اعلام خواهند کرد. 

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان ایلام یادآور شد: داوطلبانی که به نتایج بررسی صلاحیت‌ها اعتراض دارند ظرف مدت سه روز (۱۷، ۱۸ و ۱۹ دی ماه) فرصت دارند که اعتراض خود را در این خصوص با ارائه اسناد و مستندات لازم در سامانه مربوطه اعلام کنند، این موارد در شورای نگهبان بررسی شده و نتایج قطعی بررسی صلاحیت‌ها و اعلام نهایی اسامی نامزد‌های انتخابات، در ۱۵ بهمن ماه امسال اعلام می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه نتیجه بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیات نظارت بر انتخابات استان و مرکز ماحصل ۵۰ روز فعالیت شبانه روزی همکاران ما و بررسی دقیق و حتی گفت‌وگو با داوطلبان برای رفع برخی ابهامات مرتبط به آن‌ها بوده است، ابراز کرد: در این راستا از داوطبان با ارسال پیامک و تماس تلفنی برای حضور در هیات نظارت بر انتخابات برای توضیح در خصوص ابهامات، دعوت شده است که تعدادی مراجعه کرده و توضحیات لازم را ارائه کردند و تعدادی نیز مراجعه نکرده اند علی رغم اینکه از آنان برای این منظور دعوت شده است. 

صیدی با تاکید بر اینکه کار بررسی صلاحیت نمایندگان ادوار و کنونی در مجلس شورای اسلامی برای انتخابات پیش رو از طریق هیات نظارت بر انتخابات مرکز انجام شده است، افزود: اخباری که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در خصوص عدم تایید یا تائید صلاحیت افراد بیان می‌شود به هیچ وجه صحیح نبوده و مورد تائید نیست چرا که اعلام صلاحیت‌ها بر اساس تقویم از سوی هیات مرکزی در پایان وقت روز چهاردهم به هیات استان اعلام شده و سپس برای اعلام محرمانه به داوطلبان، در اختیار فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه گذاشته می‌شود. 

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان ایلام با تاکید بر فراهم کردن شور انتخاباتی در سطح جامعه و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، خاطرنشان کرد: از مردم عزیز و هم استانی درخواست می‌شود که اخبار دقیق و صحیح در مورد انتخابات را از رسانه‌های رسمی کشور و استان پیگیری کنند. 

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1626319

مهمترین اخبار ایران و جهان: