نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 19:09

معاون وزیر کشور: ایجاد بازارچه‌های مرزی در کرمانشاه را پیگیری می‌کنیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، از پیگیری برای ایجاد بازارچه‌های مرزی مشترک بین دو کشور ایران و عراق در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محسن کوشش‌تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور امروز در جریان سفر خود به استان کرمانشاه از مرز پرویزخان دیدن کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این مرز قرار گرفت.

کوشش‌تبار در حاشیه این بازدید از این مرز در جمع خبرنگاران، مجموعه اقدامات صورت گرفته در مرز و اقتصاد مرزی استان را امیدوار کننده توصیف کرد.

وی اظهار کرد: در برنامه‌ریزی‌ بلند مدت به اقتصاد مرزنشینان  و اقتصاد کشور که از مبادلات مرزی مرتفع شود، توجه شده است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی وزارت کشور از عراق به عنوان کشور دوست، برادر و راهبردی در مبادلات اقتصادی یاد کرد و افزود: بزرگترین طرف مبادلات اقتصادی ایران همواره عراق بوده است.

وی با اشاره به ساماندهی مبادلات مرزی و تبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه، تصریح کرد: ساماندهی پایانه‌های مرزی خسروی و پرویزخان در اولویت بوده و هست. در مرز خسروی بخش ترانزیت کالا از مسافرین تفکیک شده است.

کوشش‌تبار خاطرنشان کرد: طرح جامع در هر دو پایانه مرزی قصرشیرین در حال پیگیری است.

وی با اشاره به افزایش صادرات در مرزهای پرویزخان و خسروی در دولت سیزدهم، افزود: این فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی مرز است.

کوشش‌تبار از ایجاد بازارچه‌های مرزی مشترک بین دو کشور ایران و عراق سخن گفت و افزود: اقتصاد مرزنشینان به ایجاد بازارچه‌های مرزی مشترک مرتفع خواهد شد.

وی در خصوص منطقه آزاد در قصرشیرین، تصریح کرد: پیگیری‌هایی صورت گرفته، حتی حیطه اراضی هم مشخص شده که شهرک‌های صنعتی از دو کشور و زنجیره‌های پایین دستی در آن هم شکل گیرد.

گفتنی است، مرز پرویزخان به عنوان قلب تپنده صادرات غیر نفتی از ایران به عراق بیشترین سهم صادرات را استان کرمانشاه و کشور به خود اختصاص داده است.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645063

مهمترین اخبار ایران و جهان: