نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 13:25

حضور مردم در صحنه‌های مختلف پیروزی را به همراه داشته است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: حضور مردم در صحنه همیشه باعث پیشرفت و پیروزی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اصغر جهانگیر صبح امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان اظهار کرد: ما شاهد افول اخلاق در کشور هستیم.

وی ادامه داد: در دهه اول انقلاب با تثبیت نرخ جرم و کاهش آسیب‌ها روبرو بودیم و با وجود همه کاستی‌هایی که در دهه اول پیروزی انقلاب داشتیم بخاطر وجود دفاع مقدس یک سرمایه اجتماعی عظیمی را در کشور به همراه داشتیم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: دفاع مقدس در عین حال که مشکلات عدیده را برای مردم کشور به همراه داشت اما یک روح معنویت و یک انسجام و همبستگی ملی را مطرح کرد.

جهانگیر بیان کرد: در دهه دوم انقلاب ما شاهد یک روند رو به رشد جرایم و آسیب‌ها با شیب ملایم در کشور هستیم.

وی افزود: برخی از کارشناسان افزایش تورم ناشی از برنامه‌هایی که با واقعیت‌های روز همخوانی نداشته یکی از دلایل مهم افزایش جرم در کشور می‌دانند و برخی دلایل دیگری را بیان می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: علت آسیب‌های اجتماعی یک علت تنها نیست و نمی‌توان تک عامل را علل افزایش آسیب‌های اجتماعی دانست.

جهانگیر بیان کرد: در دهه سوم پیروزی انقلاب شاهد کاهش آسیب‌ها با شیب خفیف بوده‌ایم و علل مختلفی برای آن بیان شده است و در دهه چهارم انقلاب ما با افزایش جرائم و آسیب‌ها با شیب جهشی روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: دلایل متعددی برای آن بیان شده که دلایل بیرونی و درونی دارد که ۴۰ سال خباثت آمریکای جنایتکار باعث شد که سال‌ها بعد اثرات آن به نمایش گذاشته شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بیان کرد: فرسایش زیرساخت‌های ما نقش بیشتری را برای افزایش آسیب‌ها و شکاف‌های ناشی از تحریم‌ها خودش را نشان دهد.

جهانگیر بیان کرد: در عامل داخلی سوء مدیریت‌ها به ما لطمه زد و تهاجم فرهنگی و بی بند و باری در‌عرصه حجاب ناشی از اقدامات سوء مدیریتی از گذشته تاکنون بوده است.

وی اضافه کرد: بالا رفتن سن ازدواج بازهم به دلیل سوء مدیریت‌ها آسیب‌های فراوانی را به بنیان خانواده زده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: آنچه امید کشور بوده و هست، شخص مقام معظم رهبری است که همیشه با نگاه پدرانه و هوشمندانه کشور را نجات داده‌اند.

جهانگیر گفت: متاسفانه در بین مسوولان در ثنوات گذشته بیانات حکیمانه ایشان عملیاتی نشد و باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است.

وی اضافه کرد: حضور مردم همیشه در صحنه همیشه باعث پیشرفت و پیروزی بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطرنشان کرد: کار باید به مردم سپرده شود و به مردم اعتماد کنیم و از آنها به نحو احسن استفاده کنیم.

جهانیگر بیان کرد: ما باید با اتکا به مردم فرصت‌های از دست رفته را جبران کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644563

مهمترین اخبار ایران و جهان: