نیوز سیتی!
20 آذر 1401 - 12:28

رسانه‌های فارسی‌زبان معاند صلاحیت اظهارنظر درباره دانشگاه‌ها را ندارند

مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر گفت: شبکه‌های خارج‌نشین از دشمنان این کشور بودجه می‌گیرند، صلاحیت اظهار نظر در رابطه با دانشگاه‌ها و دانشجویان این کشور را ندارند.

زینب مهدوی مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: رئیس دانشگاه امیرکبیر در هفته گذشته که هفته منتهی به روز دانشجو بود، تصمیم گرفت تمام برنامه‌های دانشجویی را لغو کند.

وی افزود: بعد از انتشار این خبر شاهد بودیم رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور طلبکارانه وسط ماجرا آمدند تا از اعتراض تشکل‌های دانشجویی به این اقدام و نسبت به این خبر، به نفع خودشان استفاده کنند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: گرچه نسبت به اقدام ریاست دانشگاه معترض هستیم، اما اساسا این شبکه‌ها که بودجه بگیران از دشمنان این کشور هستند و بیرون از مرزهای این کشور نشسته‌اند، صلاحیت اظهار نظر در رابطه با دانشگاه‌ها و دانشجویان این کشور را ندارند.

مهدوی در ادامه تاکید کرد: رسانه های معاند همان‌هایی هستند که در مدت دوماه گذشته انواع رفتار خشونت آمیز و دور از شأن دانشجو را در دانشگاه‌ها خط دهی می‌کردند.

وی افزود: در طی دوماه پیشین تلاش‌هایی برای ایجاد فضای گفت و گو در دانشگاه داشتیم، اعم از تریبون آزاد با حضور مسئولین، کارشناسان و دانشجویان، اما مشخصا عده‌ای رادیکال به تاسی از لیدرهایی که گفت و گو به نفعشان نیست، دیگر دانشجویان را نیز از شرکت در گفت‌وگو منع و تهدید می‌کردند.

مهدوی ادامه داد: البته جای تعجب نیست چرا که در این مدت شاهد اعتصابات اجباری بودیم که طی آن، حتی دانشجویان ترم اولی را برای رفتن به کلاس و امتحان تهدید می‌کنند.

مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفت: همانطور که در فضای عمومی و در شبکه‌های مجازی می‌بینیم که افرادی نحوه آسیب زدن به اموال عمومی و خصوصی و حتی جان افراد را آموزش می‌دهند، در فضای دانشگاه هم به طریق موخر چنین رویه‌ای پیگیری می‌شود، یعنی به طور علنی آسیب زدن به دانشجویان دیگر و نحوه شرکت و سازمان‌دهی در تجمعاتی که برعلیه نظام است را آموزش می‌دهند.

وی افزود: اما در خصوص فضای دانشگاه در هفته اخیر اگر بخواهم بگویم؛ باید عرض کنم چنانکه در جامعه نیز فراخوان‌ها چندان با استقبال مواجه نشد، فراخوان روز چهارشنبه لمپن‌های امیرکبیر نیز با چندان استقبالی مواجه نشد و در نهایت با تعدادی حداکثر ۱۰۰ نفر آمدند و چون گذشته، به حمله به دانشجویان انقلابی که اساسا در سمت دیگری کنار گلزار شهدا به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو تجمع داشتند؛ حمله کردند و بعد هم به فحاشی و پرتاب بطری که این روزها دیگر اقدام جدیدی نیست، پرداختند.

مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در پایان گفت: این اتفاق به ریاست دانشگاه نیز یادآوری کرد، آن گروهی که به دنبال ایجاد فضای ناآرام در دانشگاه و بی‌نظمی در برگزاری کلاس‌ها است؛ بدون مجوز فراخوان خود را منتشر می‌کند و برخورد با چنین اقداماتی در دانشگاه راه حلی به جز لغو برنامه‌های دانشجویی که خود بخشی از مسیر آرام شدن دانشگاه هستند را می طلبد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 904363

مهمترین اخبار ایران و جهان: