نیوز سیتی!
25 آذر 1401 - 17:38

دشمنان قصد بی‌ثبات کردن کشور با جنگ روانی را دارند

کرج- امام جمعه کرج گفت: دشمنان می‌خواهند با جنگ روانی ایران را بی ثبات نشان دهند اما به لطف خدا نقشه‌های شومشان دامن خودشان را می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان می‌خواهند با جنگ روانی ایران را بی ثبات نشان دهند اما به لطف خدا نقشه‌های شومشان دامن خودشان را می‌گیرد و بدون قطعنامه در عالم منزوی خواهند شد.

وی تاکید کرد: جامعه سازی کار بانوان است و قصد اینها از بین بردن نسل جامعه ساز است، نیروی اصیل این تمدن را بانوان می‌سازند و دشمنان آن را خوب فهمیده‌اند که زن است که با نقش‌های مختلف مادری، همسری و خواهری حاج قاسم، شهید حججی، آرمان و عجمیان می‌سازد و نقشه‌های دشمنان را خراب می‌کند.

امام جمعه کرج گفت: زن مسلمان ایرانی جامعه‌ای عفیف و نجیب بار می‌آورد لذا از اول سرمایه گذاری بر روی بانوان کرندد تا این قشر تأثیرگذار را از کار بیاندازند و دانشجو را بی تفاوت نسبت به مسائل کشور کنند و مشغول امری همچون تحصیل و اختراع کنند تا جلوی پیشرفت ایران را بگیرند زیرا نمی‌خواهند ایران قوی باشد ولی به کوری چشم تمام بدخواهان در دنیا جوانان ایرانی اسلامی با تمام قوا و قدرتمند جلودار و موفقیت‌ها را پشت سرهم بدست خواهند آورد.

انقلاب اسلامی وحدت حوزه دانشگاه را رقم زد

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه ۲۵ آذر ماه روز تحقیق و پژوهش و ۲۷ آذر ماه روز شهادت عالم وارسته و نستوه آیت الله شهید دکتر مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه است، افزود: حوزه و دانشگاه در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی شهدای والامقامی را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و خون این عزیزان وحدت را نوید می‌داد.

وی اظهار کرد: در فطرت انسان نهادینه شده که مجهولات خود را معلوم کند لذاتمام عمرش را به دنبال جواب مناسب برای سوالاتش می‌گردد.

وی گفت: شیعه در طول تاریخ پر از فراز و نشیب خود، علم و پژوهش در علوم مختلف داشته و در این موارد خوش درخشیده است حتی در بحث فناوری‌های جدید پژوهشگران رشد چشمگیری در عرصه‌های بین المللی داشتند.

امام جمعه کرج افزود: در ایران در بحث علوم اجتماعی و علوم انسانی غیر از ترجمه و بهره برداری از نظرات دیگران حرکت پرشتاب و خلاقانه ای بر اساس مبانی اسلامی صورت نگرفته است که ضروری این حرکت انجام شود و باید عده‌ای از دانشمندان متمرکز بر آن عمل کنند که نیاز امروز جامعه ماست.

وی تاکید کرد: بایستی اساتید و دانشجویان باید در زمینه علوم انسانی مثل روشی که در حوزه‌های علمیه وجود دارد وارد نظریه پردازی و حوزه‌های اجتهادی شوند و خلأ در این زمینه برطرف و جبران شود.

وی با اشاره به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه، بیان کرد: در اوایل اسلام یعنی قرن‌های اول هجری نهاد آموزشی یکی بود و تمام علوم در آن مرکز علمی تدریس می‌شد که دانشمندانی همچون خواجه نصیرالدین طوسی، ابن سینا، زکریای رازی و فارابی از جمله آنها بود که در تمام علوم متبحر بودند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: بعد از مدتی علوم طبیعی و بعد از آن قسمت زیادی از ریاضیات در مراکز علمی بدون اینکه هیچ دشمنی وجود داشته باشد متروک و کم کم از حوزه‌های علمی خارج شد و طلاب علوم بر روی معارف و علوم خاصی متمرکز شدند و آگاهی علمای دینی از علوم طبیعی کم شد.

وی با بیان اینکه در گذشته «حکیم» تمام علوم را بلد بود ولی اکنون به «فیلسوف»، حکیم گفته می‌شود، گفت: از حدود ۲۰۰ سال قبل که همان علوم به عنوان علوم جدید در این نهادهای دیگری جدا از حوزه‌های علمیه با روحیه سکولاری و بی توجهی به دین تدریس شد که در این فضا عده‌ای پیشرفت‌های علوم و فنون در کشورهای غیراسلامی را دیدند و دلباخته آنان شدند.

امام جمعه کرج افزود: گروهی از اساس توجهی به این مراکز نکردند و آنها را کوچک شمردند تا دوره قاجار که با مدرسه دارالفنون یک سیری به خصوص با تأسیس دانشگاه در سال ۱۳۱۳ شروع شد که یکی از سیاست‌های استعماری با کمک ایادی داخلی برای برهم زدن رابطه بین حوزویان و کسانی که دروس کلاسیک را خوانده بودند کلید خورد.

آیت الله حسینی همدانی اظهار کرد: غربی‌ها با تفکری اومانیستی افکار را پرورش می‌دادند که وارد عرصه شدند و طراحی طوری بود که بین این مجموعه علمی دانشگاه و حوزه کاملاً قطع باشد و با ایجاد بدبینی هر کدام را مخالف هم نشان دهند.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بحث دانشگاه تراز انقلاب اسلامی مطرح شد که منظور همان از بین بردن تفکرات لیبراستی و اومانیستی بود و در همین راستا راهبرد وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شد و اولین کسانی که آن را مطرح کرد امام راحل و شهید مفتح و برخی دیگر از بزرگان بودند.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار است تفکر نوین اسلامی شکل بگیرد لازم است این دو مرکز در کنار هم تولید علم کنند، اضافه کرد: زمانی که غرب هجمه کرد تا قلب و فکر انسان مسلمان و سبک زندگی ایرانی اسلامی را تسخیر کند، بدون کمک این دو قشر و بدون همکاری و همفکری این دو مرکز علمی هیچ الگوی درستی به دست نمی‌آید و همه باید در مسیر راهبردی حوزه و دانشگاه تلاش کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 914419

مهمترین اخبار ایران و جهان: