نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 12:19

نمایش آثار برگزیده سوگواره ملی تئاتر مجازی «نینوائیان»

رشت- رئیس سازمان فرهنگی شهرداری رشت با اشاره به نمایش آثار برگزیده سوگواره تئاتر مجازی «نینوائیان» در بستر فضای مجازی به مدت سه روز گفت: هفت اثر راه یافته به مرحله نهایی نمایش داده می شود.

علی محجوب در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه فراخوان اولین سوگواره ملی و دومین سوگواره تئاتر مجازی نینوائیان محرم امسال اعلام شد، اظهار کرد: بنا بود اختتامیه این سوگواره ملی ۵ آذر برگزار شود که به دلیل اتفاقات اخیر کشور به تعویق افتاد و در ایام فاطمیه امسال برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه ۱۴ اثر از نقاط مختلف کشور به این سوگواره ارسال شده است، افزود: ۷ اثر از رشت، همدان، دهلران و ساوه انتخاب و به مرحله نهایی راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه بهترین بازیگران مرد و زن و بهترین کارگردانی از سوی داوران سوگواره انتخاب و اعلام می‌شوند، تصریح کرد: جوایز نقدی، دیپلم افتخار، تندیس و لوح تقدیر به برگزیدگان این سوگواره اهدا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت گفت: «شب واقعه» به کارگردانی علی اصغر سعادت‌پور از استان مرکزی، «با من به جهنم بیا» به کارگردانی مالک آبسالان از دهلران، «عشاق» به کارگردانی شقایق عوض زاده از تهران و «نقل سرخ» به کارگردانی مهدی روزبهانی از همدان از آثار مهمان در این جشنواره هستند.

وی اضافه کرد: «مولای عشق» به کارگردانی محمد تجدد و اسماعیل حاجتی از رشت، «فاتح مشرق مهر» به کارگردانی سید رضا ولوی از رودسر، «عاشورائیان دیالمه» به کارگردانی منیژه واحد از سیاهکل نیز سه اثر شرکت کننده از استان گیلان در مرحله نهایی سوگواره تئاتر مجازی نینواییان هستند.

محجوب با بیان اینکه این فیلم‌ها در بستر فضای مجازی تولید و نمایش داده می‌شود، ادامه داد: آثار منتخب از روز گذشته به مدت سه روز در بستر فضای مجازی نمایش در حال نمایش است.

وی اضافه کرد: آثار این سوگواره در قالب نقالی، تعزیه و تئاتر صحنه‌ای تولید شده و موضوعات آن مربوط به قیام کربلا و آئین‌های بومی و محلی عزاداری است.

محجوب بیان کرد: برگزاری این سوگواره ادامه دار خواهد بود و در تلاش هستیم تا کیفیت آن را هر ساله افزایش دهیم.

مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت ۲۵ آذر است

وی همچنین با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت بیان کرد: آخرین مهلت ثبت نام و بارگذاری اثر در سایت این جشنواره تا ۲۵ آذر ماه امسال است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با اشاره به موضوعات جشنواره مذکور گفت: آسیب‌های اجتماعی، شهروند و قوانین شهری، زیبایی‌های شهری و بخش ویژه نهضت مقاومت از جمله موضوعاتی است که آثار بر مبنای آن تولید می‌شود.

وی ادامه داد: آثار پذیرفته شده در جشنواره فیلم کوتاه رشت ۳۰ آذر ماه اعلام می‌شود و اختتامیه نیز ۹ تا ۱۱ دی ماه برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 908163

مهمترین اخبار ایران و جهان: