نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 15:39

تیم اقتصادی دولت منسجم‌تر و بابرنامه‌تر عمل کند/ فضای انحصاری تولید خودرو شکسته شود

امام جمعه همدان با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت منسجم‌تر و بابرنامه‌تر عمل کند گفت: در حوزه خودرو نیز باید فضا را برای ورود جوانان نخبه در تولید آن باز کنیم، بگذارید بخش خصوصی وارد شود، فضای انحصاری را بشکنید.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه هرکس که ایمان واقعی به خدا دارد و می‌خواهد در مسیر نبوت و امامت حرکت کند به ویژه در حوزه سیاسی؛ الگوی او حضرت زهرا(س) است افزود: یکی از مسائل مهم تقابل با انحراف اجتماعی و تشخیص درست این موارد است، این مسائل در آینده می‌تواند سرنوشت یک ملت را تغییر دهد که از مسائل اصلی و درس‌های بزرگ ایام فاطمیه است.

وی با بیان اینکه غفلت یک ملت از یک مسئله اجتماعی می‌تواند یک جامعه را به انحراف بکشاند تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در یک سخنرانی که در منزل خود پس از خطبه فدکیه داشتند و در بستر بیماری بودند در جمع زنان مدینه، از مردان انصار و مهاجر و همسران این افراد به خاطر کوتاهی جامعه مدینه در مقابل انحرافی که ایجاد شده، گلایه می‌‌کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) از شمشیرهای تیزی که در دوران پیامبر زده می‌شد و امروز کند شده، در جمع آن بانوان سخن گفتند ادامه داد: این موارد در مسائل امروز نیز قابل تعمیم است، چه شد افرادی که انقلابی فریاد می‌زدند و امروز در مقابل اتفاقات و انحرافات سکوت پیشه کردند.

وی با بیان اینکه افرادی که منافع خود را بر مبارزه با انحراف برتری می‌دهند و از حق دفاع نمی‌کنند مورد گلایه حضرت فاطمه زهرا(س) هستند خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) فرمودند این افراد انحرافات را شوخی گرفتند، در حالی که تسامح نسبت به سرنوشت اسلام را دارند.

شعبانی با بیان اینکه به تعبیر حضرت زهرا(س) افرادی که سکوت کردند نمی‌دانند حذف علی(ع) چه اثراتی در سرنوشت اسلام دارد گفت: باور نمی‌کنند که اگر امروز ولایت زمین بخورد چه بر سر جامعه اسلامی خواهد آمد، اتفاقی که حضرت زهرا(س) تشخیص دادند و فرمودند کاری انجام دادید که فرزندان شما و آیندگان می‌فهمیدند.

وی اظهار کرد: این همان غفلت اجتماعی است که انسان در حال حاضر تحلیل نمی‌کند، شوخی می‌گیرند و تسامح می‌کنند و حضرت فرمود «نیزه‌های همسران شما شکست» که کنایه از تسلیم شدن در مقابل دشمن است.

امام جمعه همدان هوای نفس را از عوامل انحراف در جامعه اسلامی آن روز دانست و افزود: باید در مقابل انحراف بایستیم، حضرت زهرا(س) فرمودند برای امتحان و فتنه‌های پراضطراب و مقابله با سلطه‌گران آماده باشید.

وی با بیان اینکه جامعه آن روز سخنان حضرت فاطمه(س) را قبول نکردند و بیدار نشدند تصریح کرد: امروز این اتفاق درسی برای جامعه ماست، از افرادی که می‌خواهند در کشور انحراف ایجاد کنند، یک سوال می‌پرسم «آیا اندیشیدید اگر نعمت جمهوری اسلامی از بین برود چه سرنوشتی برای کشور ایجاد می‌شود؟»؛ «اگر استقلال کشور و امنیت ما از بین برود، چه خواهد شد؟»، «جمهوری اسلامی که محصول خون شهداست، نباشد چه سرنوشتی برای کشور رقم خواهد خورد؟».

شعبانی در ادامه به مسئله واردات خودرو اشاره کرد و گفت: باید سئوال پرسید واردات خودرو چه منافعی برای مردم به ویژه قشر متوسط و پایین‌تر خواهد داشت؟ دولتمردان پاسخ دهند آیا واردات خودرو فاصله طبقاتی را بیشتر نخواهد کرد؟ چه تدبیری برای مردم با توجه به کیفیت خودروها دارید؟

وی اظهار کرد: ما نیاز به تدبیر اساسی داریم که قشر متوسط از آن بهره‌مند شوند نه واردات خودرو که منافع طبقات بالا را تأمین می‌کند.

امام جمعه همدان افزود: در حوزه خودرو باید فضا را برای ورود جوانان نخبه در تولید آن باز کنیم و بگذارید بخش خصوصی وارد شود، فضای انحصاری را بشکنید.

وی تصریح کرد: برای خودروهای ناامنی که مسئله جان مردم را در خطر قرار داده است نیز باید تدبیری شود.

شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود از تیم اقتصادی دولت خواست بابرنامه‌تر و منسجم‌تر عمل کند افزود: وضعیت معیشت مردم و ارز نیاز به برنامه ریزی دقیق‌تری دارد و باید برنامه را منسجم‌تر و دقیق‌تر عمل کرد و مردم در میدان عمل ثمرات این فعالیت‌ها را ببینند و زندگی برای آنها آسان‌تر شود.

پایان پیام/۸۹۰۴۰/  

منبع: فارس
شناسه خبر: 928563

مهمترین اخبار ایران و جهان: