نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 17:58

لاوروف: کسی بخواهد جای صلحبانان روس را بگیرد باید با همه طرفین به توافق برسد

وزیر خارجه روسیه گفت: اگر کسی فکر می‌کند که سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا و برخی از صلح‌بانان گروه مینسک باید جایگزین صلح‌بانان روسی در قره‌باغ شوند، باید با طرف‌ها، اول از همه، با آذربایجان به توافق برسند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جیحون بایرام اف وزیر خارجه آذربایجان که به روسیه سفر کرده است، با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و گفتگو کرد.

بایرام اف در این خصوص در صفحه مجازی خود نوشت: مسائل امنیتی، اقتصادی، بشردوستانه و حمل و نقل از جمله محورهای دیدارم با همتای روس بود.

وی افزود: در این دیدار بار دیگر نسبت به فعالیت های غیرقانونی در سرزمین های آذربایجان (استخراج طلا در قره باغ از سوی ساکنان ارمنی منطقه) ابراز نگرانی کردم و بر اهمیت رعایت حقوق معترضان تاکید کردم.

منظور لاوروف از معترضان فعالان محیط زیستی آذربایجانی هستند که بیش از 10 روز است کریدور لاچین را مسدود کرده اند و خواستار پایان دادن به استخراج طلا از معادن قره باغ هستند.

مقامات ارمنی این افراد را نظامیانی با لباس شخصی می خواند که ماموریت دارند این کریدور را بسته نگهدارند و محاصره ساکنان ارمنی قره باغ را توجیح کنند.

لاوروف نیز در این نشست گفت: اگر کسی فکر می‌کند که سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا و برخی از صلح‌بانان گروه مینسک باید جایگزین صلح‌بانان روسی در قره‌باغ شوند، باید با طرف‌ها، اول از همه، با آذربایجان به توافق برسند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 928863

مهمترین اخبار ایران و جهان: