نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 16:55

روسیه: ۳ جنگنده و ۲ بالگرد اوکراین بر فراز دونتسک سرنگون شدند

وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود از کشته شدن ده‌ها سرباز اوکراینی و انهدام شمار دیگری از تجهیزات ارتش این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه‌شنبه آخرین تحولات را در میدان نبرد با ارتش اوکراین اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود آورد: ارتش روسیه در حال پیشروی در جمهوری دونتسک روسیه (اوکراین سابق) بیش از ۱۰۰ نظامی ارتش اوکراین را کشت.

در گزارش روزانه وزارت دفاع روسیه تاکید شد که در نبردهای میان نیروهای روسی و اوکراینی در منطقه کوپیانسک در خارکف، واقع در شرق اوکراین بیش از ۳۰ سرباز اوکراینی توسط نیروهای روسی کشته شدند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی روسیه ۲ فروند جنگنده اوکراینی و ۱ هلیکوپتر را بر فراز جمهوری دونتسک سرنگون کرد.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، خطاب به نهادهای امنیتی این کشور اعلام کرد: وضعیف به‌سرعت متغییرِ جهانی و ظهور تهدیدها و چالش‌های جدید، خواسته‌ها و مطالبات بسیار زیادی را بر کل سیسم سازمان‌های امنیتی روسیه، تحمیل می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 922863

مهمترین اخبار ایران و جهان: