نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 18:30

جشن بزرگ مشهدی ها در شب تولد امام رضا (ع)

جشن بزرگ ولادت امام رضا(ع) در شب میلاد امام مهربانی ها با حضور زائران، مجاوران و موکب‌های مردمی برپا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جشن بزرگ میلاد ثامن الحجج (ع) عصر روز سه‌شنبه، یعنی شب میلاد امام مهربانی‌ها در خیابان امام رضا(ع) آغاز خواهد شد. زائران و مجاوران رضوی حدفاصل میدان ۱۵ خرداد تا میدان بیت‌المقدس و ورودی باب‌الرضا(ع) حرم مطهر رضوی گرد هم خواهند آمد و تا پاسی از شب در کنار هم، یکی از بزرگ‌ترین و با نشاط ‌ترین جشن‌های مذهبی در مشهد مقدس را برپا خواهند کرد.

رویدادهای جذاب و جُنگ شادی برای کودکان

 

برای این جشن چهار رویداد ویژه پیش‌بینی شده است که مهمترین آن‌ها در میدان ۱۵ خرداد، میدان بسیج، چهارراه دانش و میدان بیت‌المقدس برگزار خواهد شد.

این رویدادهای متنوع و جذاب شامل برنامه‌های جذاب فرهنگی، هنری و ورزشی است و برای گروه‌های سنی مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان شگفتانه‌های بسیاری خواهد داشت. پیش‌بینی غرفه‌های بازی و سرگرمی و جُنگ شادی برای کودکان از جمله این شگفتانه‌هاست که بستری مناسب برای حضور خانواده‌ها در این جشن بزرگ همراه با فرزندان خردسالشان را فراهم خواهد کرد.

برپایی ۳۰۰ موکب‌ فرهنگی و پذیرایی

 

از دیگر ویژگی‌های این جشن بزرگ، برپایی حدود ۳۰۰ موکب فرهنگی و پذیرایی در طول مسیر میدان ۱۵ خرداد تا میدان بیت‌المقدس است که با مشارکت مردم برپا می‌شود تا خود آن‌ها میزبانان اصلی این جشن مردمی و خانوادگی باشند.

برای هماهنگی تحویل این غرفه‌ها، متقاضیان ارائه خدمت از جمله تشکل‌های مردمی، هیئت‌های مذهبی و مؤسسه‌های مردم‌نهاد می‌توانند عدد یک را به سامانه ۳۰۰۰۸ ارسال کنند تا مقدمات برپایی و تحویل این موکب‌ها انجام شود. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1238263

مهمترین اخبار ایران و جهان: