نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 17:02

تقویت مدارس دولتی نیاز به یک کار انقلابی دارد

کرج- معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: تقویت مدارس دولتی و کاهش تنوع مدارس نیاز به یک کار انقلابی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی کاظمی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری، نقش تربیتی معلم اهمیت بسیار زیادی دارد، بنابراین نباید تصور شود که همه فعالیت تربیتی دانش آموزان مربوط به معاونین و همکاران حوزه پرورشی است چرا که دانش آموزان بیشترین زمان خود را با معلم سپری می‌کنند.

وی بازی سازی آموزشی را مستلزم نگاه ویژه استان‌ها دانست و افزود: بازی سازی آموزشی با موضوع هوش مصنوعی و برنامه نویسی گره خورده است و قطعاً برای این موضوع برنامه داریم و در استان‌ها نیز باید برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد.

کاظمی افزود: مسئله دیگری که نگاه ویژه ای را می‌طلبد، مسئله مهارت آموزی است؛ مهارت آموزی نه از نظر آموزش فنی و حرفه‌ای، بلکه مهارت‌هایی که همه دانش آموزان برای زیست خود نیاز دارند که شامل مهارت‌های نرم از جمله مهارت ریسک پذیری و کارآفرینی نیز می‌باشد و مسئله آموزش تلفیقی برای همین موضوع ایجاد شده است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم موفق عمل کنیم باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که سیاست‌های ما در مدرسه پیگیری شود و بر همین اساس تقویت مدارس دولتی و کاهش تنوع مدارس نیاز به یک کار انقلابی دارد.

توسعه هنرستان‌های همجوار را بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به ظرفیت بالای استان البرز در زمینه صنعتی، پیگیری این موضوع بسیار حائز اهمیت است و می‌بایست از این فضا استفاده بهتری صورت گیرد.

وی در پایان ضمن اشاره به پیگیری طرح شهید محمودوند و شناسایی و پیگیری دانش آموزان بازمانده از تحصیل، سرعت بخشی به موضوع آزمون رغبت و توانایی را امری مهم دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1238063

مهمترین اخبار ایران و جهان: