نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 10:58

مسجد مرکز ثقل تصمیم گیری های محلات باشد

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه جایگاه مساجد در جامعه باید احیا شود گفت: مسجد مرکز ثقل تصمیم گیری های محلات باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله مصطفی علما در نشست بررسی همایش بین المللی الگوی تحقق محله اسلامی مسجد محور که با حضور برخی مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد از نقش مساجد به عنوان مرکزیت شکل گیری انقلاب اسلامی یاد کرد.

امام جمعه کرمانشاه با مهم دانستن اهمیت مساجد در تجمیع مردم خصوصاً جوانان، گفت: مساجد باید به گونه‌ای باشد که محل رفت و آمد مردم خصوصاً جوانان باشد و مرکزیت اجتماعی محلات باشند زیرا از طریق همین مساجد می‌توان بسیاری از کارهای زمین مانده را انجام داد.

وی با اشاره به اهمیت مساجد در گذشته و حضور علما در رفع مشکلات مردم، افزود: در گذشته بسیاری از کارها توسط علما و در مساجد انجام می‌شد و اتفاقاً مشکلات حل می‌شد زیرا نقش محوری مسجد حفظ شده بود.

علما تصریح کرد: مساجد به صورت اولی می‌توانند مرکزیتی برای حضور جوانان باشند، لذا باید به گونه‌ای عمل شود که اداره مساجد به جوانان مؤمن و انقلابی سپرده شود تا کارها بهتر و با انگیزه بیشتر اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: لازم است مساجد علاوه بر کارهای عبادی به فعالیت‌های اجتماعی روی بیاورند زیرا محوریت مساجد و امامان جماعت بسیاری از کارها و معظلات را مدیریت می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1276863

مهمترین اخبار ایران و جهان: