نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 21:36

ضرورت بورسیه‌ شغلی نخبگان و طرح‌های محور استاد محور

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در سال جدید بر روی آن‌ها تأکید داریم بورسیه‌ شغلی نخبگان، طرح‌های محور استاد محور و دانشجو محور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ناصر باقری مقدم شامگاه امروز نشست مشترک کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز اظهار کرد:خوشبختانه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توجه ویژه‌ای به بنیاد نخبگان دارد و امیدواریم در سال جدید فعالیت‌های چشمگیری را در این حوزه شاهد باشیم.

وی ادامه داد: از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در سال جدید بر روی آن‌ها تأکید داریم عبارت است از بورسیه‌ شغلی نخبگان، طرح‌های محور استاد محور و دانشجو محور. همچنین ما از رؤسای دانشگاه‌ها این خواسته را داریم که بنیاد ملی نخبگان را بخشی از سیستم آموزش عالی کشور دانسته و با همکاری و همدلی اجازه ندهیم نخبگان ما از کشور مهاجرت کنند.

ارتباط خوبی بین سازمان فنی‌وحرفه‌ای و مراکز آموزش عالی وجود دارد

قائم مقام سازمان فنی و حرفه‌ای در حوزه‌ پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت نیز طی سخنانی گفت: توجه به مهارت‌آموزی در آموزش عالی را باید به فال نیک بگیریم چراکه بخشی از خروجی‌های دانشگاه اکنون جزء ورودی‌های سازمان فنی و حرفه‌ای هستند.

علی حسین شهریور ادامه داد: اکنون ارتباط خوبی بین سازمان فنی‌وحرفه‌ای و مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها وجود دارد و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

براساس این گزارش، رؤسای دانشگاه‌های استان نیز هرکدام نقطه نظرات، دغدغه‌ها و مشکلات دانشگاه‌های استان را در این جلسه مطرح کرده و بر ضرورت توجه ویژه‌ دولت و مجلس به دانشگاه‌ها تأکید کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1203619

مهمترین اخبار ایران و جهان: