نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 13:27

برگزاری جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد کاظم توکلیان، رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در مهر ماه سال ۱۴۰۲ جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی را برگزار می‌کند و از واحدهای منتخب در دو سطح استانی و ملی تجلیل می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در این جشنواره از ۲۰ واحد تولیدی خراسان جنوبی که امتیاز لازم را کسب کنند، تجلیل و این واحدها، موفق به دریافت نشان اقتصاد مقاومتی شوند.

به گفته وی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲ در بند ۲۰ اصول اقتصاد مقاومتی با توجه به تأثیر مشوق‌ها و تقویت فرهنگ جهادی، اعطای نشان اقتصاد مقاومتی را مقرر کردند.

وی با بیان اینکه اکنون مهم‌ترین دغدغه در این باره این است که مشوق‌ها و پشتیبانی‌ها بر اساس کدام معیار و الگو ارائه شود، افزود: این اقدامات باید منجر به بالاترین انگیزه در تولید کنندگان و نهادینه شدن گفتمان اقتصاد مقاومتی شود و در بدنه تولید اثر بخشی آن به گونه‌ای باشد که در زمان مواجه با موانعی چون تحریم موفق عمل کنند.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات خراسان جنوبی تصریح کرد: از آن جای که این سازمان خود را خادم و تسهیل کننده جریان تولید در کارخانجات و واحدهای تولیدی و خدماتی می‌داند، بر اساس سند اعتلای ده ساله و تحقق بند ۲۰ اصول اقتصاد مقاومتی، طراحی، تولید و اعطای نشان اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار داده است.

توکلی گفت: در این راستا حمایت از جریان نخبگی با توجه به شاخص‌ها و نسخه‌های مناسب الگوی یک واحد تولیدی با رویکرد اقتصاد مقاومتی را پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: به واحدهای واجد شرایط در سطوح شهرستانی، استانی و ملی نشان اقتصاد مقاومتی اعطا خواهد شد.

به گفته وی این کار با رویکرد جهش تولید و حمایت از کالاهای ایرانی به منظور تقویت زمینه‌های گرایش به اقتصاد مقاومتی در واحدهای تولیدی، الگو سازی مناسب برای عرضه کالا و خدمات، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در واحدهای تولیدی و خدماتی و…انجام می‌شود.

پایان پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1202563

مهمترین اخبار ایران و جهان: