نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 15:27

قدرت‌های دنیا توانمندی مقابله با ایران در حوزه امنیتی را ندارد

رشت- امام جمعه رشت با اشاره به توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی ایران گفت: در حوزه امنیت هیچ قدرتی توانایی مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته رشت با اشاره به ادعای یکی از تحلیلگران غربی در مورد سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار نوروزی مشهد مقدس و ۱۴ خرداد اظهار کرد: افراد آزادیخواه با شنیدن این دو سخنرانی تاریخی رهبر معظم ایران اسلامی در خود تحول را مشاهده کردند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) عامل تحول در سه سطح کلان ایران، امت‌های اسلامی و جهان بودند، گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی با رهبری داهیانه به تقویت ایمان ملت‌ها پرداخت و امید را در میان مردم زنده کردند.

فلاحتی با بیان اینکه امام خمینی (ره) امنیت، کارآمدی و اعتماد اجتماعی را به ایران اسلامی و جهان اسلام تزریق کرد، افزود: تعریف و تمجید بیجا و مبالغه گری از نگاه فقه شیعه حرام است اما می‌توان ادعا کرد که ایران طی این سال‌ها با وجود همه مشکلات در این سه عرصه موفق عمل کرده است.

امام جمعه رشت با اشاره به توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور معنادار مردم در عرصه‌های مختلف ملی و دینی نشان می‌دهد که امروز در حوزه امنیت هیچ قدرتی توانایی مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ما منکر ضعف‌هایی که وجود دارد نیستیم اما این به معنی نادیده گرفتن موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف نیست، ادامه داد: مردم با حضور به هنگام و با بصیرت خود در میادین نشان دادند که با وجود مشکلات حامی کشور هستند.

فلاحتی با بیان اینکه دشمنان با به رخ کشیدن مشکلاتی همچون تورم و گرانی به دنبال ناامید کردن نسل جوان هستند، افزود: در کنار مشکلات پدیده‌های امید آفرین زیادی نیز وجود دارد که دشمنان نمی‌خواهند موفقیت‌ها توسط مردم دیده شود.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه هر فردی که به دنبال بهبود وضعیت ایران است باید برای ایجاد امید و رفع مشکلات تلاش کند، تصریح کرد: برخلاف برخی از ادعاها مشکل دشمن با ایران اسلامی با عقب‌نشینی ملت ایران برطرف نمی‌شود چرا که هدف اصلی آنها بازگرداندن ایران به دوران قبل از انقلاب یعنی دوران وابستگی و استعمار است.

وی با بیان اینکه هرچه زمان می‌گذرد جمهوری اسلامی به مقاصد افزایش قدرت خود دست پیدا می‌کند، گفت: رونمایی موشک فتاح فرا صوت یعنی ایران چهارمین قدرت موشکی دنیا به دستان پرتوان جوانان ایران اسلامی است.

فلاحتی با بیان اینکه قدرت مهم موشکی که توسط جوانان ایرانی ایجاد شده و موجب هراس دشمن و شادی ملت شده مایه مباهات است، تصریح کرد: دشمنان نمی‌خواهند این دستاوردها بیان شود و حتی برخی داخلی‌ها این دستاوردها را نادیده می‌گیرند که این امر نشان دهنده موفقیت جوانانمان در همه عرصه هاست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1272919

مهمترین اخبار ایران و جهان: