نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 12:46

پروژه تأمین آب ۱۷۵۱ روستای سیستان و بلوچستان در حال اجرا است

زابل- مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو، گفت: طرح تأمین آب و رفع تنش آبی از هزار و ۷۵۱ روستای استان سیستان و بلوچستان به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی روستایی کشور در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم جعفرزاده صبح چهارشنبه در سفر به سیستان و بلوچستان، در حضور میدانی و گفت‌وگوی رو در رو با مردم منطقه سیستان، وضعیت تأمین و توزیع آب شرب این منطقه را از نزدیک بررسی و مورد پایش قرار داد.

وی در جریان پایش وضعیت تأمین آب شرب روستاهای شمال سیستان و بلوچستان از اجرای هزار کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع در سطح این استان پهناور خبر داد و گفت: در قالب طرح ملی جهاد آبرسانی، تأمین آب و رفع تنش آبی از هزار و ۷۵۱ روستای این خطه پهناور از کشور با ارزش چهار هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان اعتبار، به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی روستایی کشور در حال اجراست.

وی ادامه داد: حجم عملیات اجرایی این طرح را بیش از چهار هزار کیلومتر لوله‌گذاری اعلام و افزود: پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی صورت گرفته، طی یک بازه زمانی سه ساله، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند.

به گفته وی، همه شهرستان‌های این استان که دارای روستای فاقد شبکه هستند، در این طرح قرار دارند و هم‌اکنون در جبهه‌های کاری و مناطق مختلف از شمال تا جنوب در حال اجراست.

مشاور وزیر نیرو در پایان سفر یک‌روزه خود به منطقه سیستان، اظهار کرد: اصلاح و توسعه شبکه توزیع و خطوط فرعی کلیه روستاهای دچار تنش آبی سیستان به منظور کاهش اثرات ناشی از کم‌آبی و محدودیت‌های منابع آبی در طرح جهاد آبرسانی لحاظ و انجام می‌شود.

وی با اشاره به بازدیدی که از روستاهای شهرستانهای هیرمند و نیمروز داشت، بیان کرد: در جریان این بازدیدها، مقرر شد در کوتاه‌مدت، نصب تانکر ثابت برای مناطق بحرانی و همچنین آبرسانی سیار برای روستاها انجام شود.

وی افزود: با تکمیل خط انتقال از چاه‌نیمه شماره سه به تصفیه‌خانه زهک که در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو در حال انجام است، آب شرب روستاهای سیستان از چاه‌نیمه شماره سه تأمین خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1252219

مهمترین اخبار ایران و جهان: