نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 18:14

جذب تسهیلات تبصره ۱۶ در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است

ایلام-استاندار ایلام گفت: جذب تسهیلات تبصره ۱۶ در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ظهر روز شنبه در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان، گفت: برای اخذ تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان یک ضامن کافی و این مصوبه لازم الاجرا است، همه بانک‌های استان از فردا به تمامی شعب بانک‌های تحت مدیریت خود در شهرستان‌ها مکاتبه و تاکید کنند همه مکلف به اجرای این مصوبه هستند.

وی ضمن قدردانی از تلاش بانک‌های استان، افزود: با اهتمام بانک‌های استان سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۸ استان به یک هزارو ۳۰ میلیارد تومان ارتقا یافت، همچنین میانگین جذب تسهیلات تبصره ۱۶ نیز در کل کشور ۱۹ درصد، اما میزان جذب تسهیلات تبصره ۱۶ در ایلام ۳۵ درصد و بالاتر از میانگین کشوری بود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بر اهتمام همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ تاکید کرد و گفت: سال ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده است که در این راستا دستگاه‌ها و بانک‌های استان بصورت زنجیره به هم پیوسته برای رشد تولید و کاهش تورم پای کار بیایند.

استاندار ایلام با اشاره پرداخت تسهیلات خرد و کلان در استان، تاکید کرد: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مردم تسهیلگری کنند و با مردم و دستگاه‌های اجرایی بیشترین تعامل و همکاری را داشته باشند.

بهرام‌نیا اضافه کرد: بانک‌های استان نسبت به جذب تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ که در اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان بسیار موثر است همه تلاش خود را بکار گیرند.

وی در ادامه از همکاری بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ و همچنین از اقدامات خوب بانک‌ها در ایام اربعین برای تحویل ارز به زوار قدردانی کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1275719

مهمترین اخبار ایران و جهان: