نیوز سیتی!
14 خرداد 1402 - 14:40

گرامیداشت سالروز ارتحال امام و بزرگداشت ۱۵ خرداد در گچساران برگزار شد

مراسم گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و همچنین بزرگداشت قیام جاودانه پانزدهم خرداد با حضور جمعی از مسئولین، شیفتگان و رهروان نهضت امام (ره) در مسجد صاحب‌الزمان (عج) گچساران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران حجت الاسلام حجازی در این آیین گفت: مردم گچساران هفت شهید تقدیم انقلاب کردند و با پیروی و تبعیت از حضرت امام خمینی (ره) در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی‌بدیلی ایفا کردند.

حجت‌الاسلام حجازی افزود: ۱۴ خردادماه سالروز رحلت جان‌سوز مردی بزرگ و متعلق به عالم است که به همه عزیزان تسلیت عرض می‌کنم و قیام ۱۵ خرداد ۴۲ را هم گرامی می‌داریم. در معرفی ظرف و اندیشه انسان‌ها تعاریف متفاوتی وجود دارد و انسان بزرگ کسی است که روح بزرگ داشته باشد و تمام آسمان و زمین در نظرش کوچک جلوه کند و حضرت امام (ره) نیز این‌گونه بودند.

امام‌ جمعه گچساران تصریح کرد: امام با توکل بر خداوند و توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام مقابل رژیم منحوس پهلوی ایستادگی کردند و بارها هم فرمودند که جز خداوند همه ضعیف هستند. حضرت امام روح بلندی داشتند و حقیقتاً وقتی یک انسان مؤمن ایمان به خداوند داشته باشد پس دنیا را کوچک می‌بیند.

حجت‌الاسلام حجازی ادامه داد: باید توجه کرد کسی که فقط بندگی خدا می‌کند از هیچکس ترسی به دل راه نمی‌دهد. امام فرمودند که می‌شود مقابل استکبار جهانی پیروز شد به این دلیل که تکیه‌گاه ما خداوند است.

وی افزود: بنابراین هدف اصلی امام راحل رساندن انسان‌ها به خداوند بود یعنی ملت به بزرگی برسند و آنچه را که‌شان انسان و جامعه است نیز مهیا شود. انقلاب اسلامی ملت‌های آزاده دیگر را از خواب غفلت بیدار کردند و امروز همه باید از میراث بزرگ امام صیانت و پاسداری کنیم.

این آیین با سخنرانی سید موسی بلادیان از مبارزین انقلابی مردم گچساران در مبارزه با رژیم پهلوی همراه بود. عزاداری و سینه‌زنی حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام توسط مداح سید عین‌الله رضایی و همچنین اقامه نماز جماعت ظهر و عصر پایان‌بخش این مراسم معنوی در گچساران بود.

 

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1261163

مهمترین اخبار ایران و جهان: