نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 11:52

۱۰۲۴واحد مسکونی در محلات بافت فرسوده استان زنجان نوسازی می شود

زنجان-مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در راستای اجرای برنامه نهضت ملی مسکن تعداد یک هزار و ۲۴ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان در حال نوسازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر اسماعیلی قبل از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای برنامه نهضت ملی مسکن تعداد یک هزار و ۲۴ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان در حال نوسازی است که تعداد ۱۳۴ واحد مسکونی به بهره برداری می‌رسد و این تعداد واحد مسکونی در قالب ۲۰ پروژه اجرا شده است.

وی ابراز کرد: درصد سهم تعداد واحد مسکونی نوسازی شده دو درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تعداد پروژه های در دست ساخت در محلات بافت فرسوده تعداد ۲۶۸ پروژه است.

اسماعیلی تاکید کرد: سهمیه استان زنجان از محل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی سه هزار و ۱۴۴ واحد مسکونی است و بافت‌های فرسوده از ظرفیت‌های بالایی برای نوسازی و تولید مسکن برخوردار هستند.

وی گفت: برنامه‌های حوزه بازآفرینی شهری طی سال جاری در چهار محور شامل «نوسازی مسکن، تکمیل خدمات روبنایی و زیر بنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری، بهسازی معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی ساکنان» پیگیری خواهد شد.

گفتنی است بهره برداری از ۵ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده سراسر کشور با حضور مهرداد بذر پاش وزیر راه و شهرسازی به صورت ویدیو کنفرانسی روز پنجشنبه ۴ خردادماه برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1235019

مهمترین اخبار ایران و جهان: