نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 16:08

جزئیات طرح مجلس برای ساماندهی اجاره بهای مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح مجلس برای ساماندهی اجاره‌بهای مسکن که تعیین قیمت هر ملک و مسکن و تعیین اجاره‌بها برای منازل را دنبال می‌کند فردا در دستورکار جلسه علنی مجلس قرار می‌گیرد.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: طرح مجلس برای ساماندهی اجاره‌بهای مسکن فردا دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه در دستورکار جلسه علنی مجلس قرار دارد.

وی افزود: در این طرح تصویب شده که دولت باید قیمت زمین‌ها یا خانه واحد مسکونی را مشخص کند به طوری که مشخص باشد هر پلاک چقدر قیمت دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: براساس این طرح سقف اجاره‌بهای مسکن باید هر سال توسط دولت تعیین شود و برای اجاره‌نامه‌هایی که سقف شده توسط دولت را رعایت شود، مشوق‌هایی درنظر گرفته خواهد شد.

شاکری خاطرنشان کرد: در طرح نمایندگان برای ساماندهی اجاره مسکن تصریح شده هر قرارداد اجاره باید در سامانه املاک و اسکان ثبت شود و اعمال قانون‌هایی برای عدم ثبت اجاره‌بها در سامانه املاک و اسکان در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: در این طرح آمده که اجاره‌بها را دولت تعیین می‌کند و در  هر سال طبق شرایط اقتصادی، نرخ جدید میزان بهای سال جدید توسط دولت مشخص و اعلام می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1194919

مهمترین اخبار ایران و جهان: