نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 21:17

سمفونی ملی ایثار به یاد شهدای همدان در تالار وحدت اجرا می‌شود

همدان- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان، گفت: سمفونی ملی ایثار به یاد شهدای همدان در تالار وحدت اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست تخصصی کمیته فرهنگی و هنری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید همدان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان این وزارتخانه و مدیرکل و معاونان امور فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در محل این وزارتخانه برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی در این نشست با تأکید بر جایگاه والای شهدای ایران اسلامی، اظهار کرد: حضرت آقا تعدادی از کتاب‌های منتشر شده درباره زندگی شهدای همدان را تقریظ فرموده‌اند که ۳ کتاب مربوط به استاد حمید حسام است.

وی افزود: سال گذشته مراسم تجلیل از حمید حسام در همدان برگزار شد و ایشان نقش اثرگذاری در زمینه معرفی شهدای والامقام استان دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کنگره شهدای همدان از برنامه‌های فاخر در حال برگزاری است، گفت: در سفرهایی که به این استان داشتم در رابطه با تولیدات حوزه فرهنگی و هنری قول مساعدت و حمایت دادم.

اسماعیلی با بیان اینکه این جلسه هم با هدف بررسی تعهدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای برگزاری کنگره برگزار شده است، محمدعلی مرادیان، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی را به عنوان نماینده وزارتخانه در زمینه برنامه‌ریزی برای کنگره معرفی و خاطرنشان کرد: ما در برگزاری کنگره استان‌های دیگر هم مشارکت داشتیم و امیدواریم این کنگره به بهترین شکل برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای سمفونی فاخر «ایثار» را به مناسبت دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید همدان پیشنهاد کرد و گفت: با توجه به ظرفیت تالار وحدت برای اجرای سمفونی، با پشتیبانی بنیاد رودکی یک روز از ایام برگزاری کنگره به یاد شهدای گرانقدر همدان به این روز اختصاص داده شده و ضمن دعوت از خانواده‌های شهدا، مسئولان استان و… برنامه‌ای در سطح ملی در این مکان اجرا شود.

اختصاص بخش ویژه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به کنگره شهدا

اسماعیلی با تأکید بر اهمیت حوزه نمایش هم تصریح کرد: با توجه به اینکه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان هم در مهرماه و مقارن با برگزاری کنگره شهدا برگزار می‌شود، بخش ویژه‌ای از جشنواره به موضوع کنگره اختصاص داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم در این نشست ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ریزی‌های انجام شده، گفت: این اداره کل، مسئولیت سه کمیته فرهنگی هنری، رسانه و کمیته تألیف کتاب در برگزاری کنگره را بر عهده دارد.

مسعود ویژه افزود: برخی از موضوعات مربوط به این کمیته‌ها به خصوص در کمیته فرهنگی و هنری که نیاز به هماهنگی و پیگیری بیشتری دارد، در جلسه هفته گذشته دیدار وزیر محترم با اعضای ستاد برگزاری کنگره مطرح شد.

وی تولید فیلم سینمایی شهید سردار حاج حسین همدانی را یکی از این پیشنهادات عنوان کرد و افزود: ساخت دو فیلم مستند برای شهیدان سلگی و خوش لفظ از دیگر برنامه‌هایی است به مناسبت برگزاری دومین کنگره ملی سرداران و شهیدان استان همدان مد نظر قرار گرفته و کار مطالعاتی این دو پروژه آغاز شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1195419

مهمترین اخبار ایران و جهان: