نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 16:25

۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید نیروگاه خرم‌آباد اضافه می‌شود

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه در حال حاضر خرم‌‌آباد دارای ظرفیت ۵۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی است، گفت: در آینده نزدیک ۵۰۰ مگاوات دیگر نیز به ظرفیت نیروگاه افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، پرویز فتاح عصر امروز در حاشیه افتتاح واحد بخار سیکل ترکیبی خرم‌آباد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲ واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد به ظرفیت ۳۲۰ مگاوات را ۲ سال قبل افتتاح کردیم.

وی خاطرنشان کرد: برای چرخه ترکیبی واحد بخار لازم بود و با سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان و مپنا واحد بخار این نیروگاه ساخته شد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار ۳۰۰ میلیارد تومانی این مجموعه در سه واحد نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد، افزود: این نیروگاه کاملا بومی و ایرانی است.

فتاح با بیان اینکه در حال حاضر خرم‌‌آباد ظرفیت۵۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی دارد، افزود: در آینده نزدیک ۵۰۰ مگاوات دیگر نیز به ظرفیت نیروگاه افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: زمین و مجوزها برای این مهم آماده شده و نگرانی بابت آب وجود داشت که قرار است مسوولان استانی این مورد را بررسی کنند و در صورت فراهم بودن شرایط، ۵۰۰ مگاوات را در سیکل ترکیبی خرم‌آباد اضافه خواهیم کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه با افزایش ظرفیت ۵۰۰ مگاواتی در استان دیگر مشکل انرژی را نخواهیم داشت، افزود: همچنین می‌تواند به شبکه دیگر استان‌ها برق دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1228319

مهمترین اخبار ایران و جهان: