نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 01:15

سفر وزیر خارجه آلمان به جده و دیدار با مقامات سعودی

وزیر خارجه آلمان در سفری به شهر جده با همتای سعودی خود دیدار و درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان در سفری به جده با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت و توسعه این روابط و هماهنگی در خصوص مسائل متعدد منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه در زمینه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی را بررسی کردند.

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرده بود که گفت‌وگوهای وزیر خارجه این کشور و همتای سعودی آن بر مسائل منطقه‌ای از جمله مدیریت بحران سودان و یمن متمرکز خواهد بود.

قرار است وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه نیز در جده با «احمد بن مبارک» وزیر خارجه شورای ریاستی یمن وابسته به عربستان و «دیوید گرسلی» هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور یمن دیدار کند.

ازسرگیری روابط ریاض و تهران و بازگشت سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب پس از ۱۲ سال از جمله موضوعات مورد بحث وزیر خارجه آلمان در دیدار با مقامات سعودی و یمنی است.

بائربوک پس از اتمام سفرش به عربستان، به دوحه پایتخت قطر نیز سفر می‌کند و قرار است با «محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1215019

مهمترین اخبار ایران و جهان: